Manushi – Niruttar Prashna

मानुषी – निरुत्तर प्रश्न
(नेपाल साप्ताहिक)

“यसपालि पनि मेरो प्रमोसन भएन । किन तिमी पुरुषहरू महिलाको कामको मूल्यांकन गर्दैनौ ? किन देख्दैनौ महिलाको कामलाई अनि उनीहरूको क्ष्ामतालाई ? के मैले काम गरेकी थिइनँ ? तिमी आफैँ भन न ! तिमीले कैयौँपल्ट चियाका लागि गरेको अनुरोधलाई मैले अस्वीकार गरेकी थिएँ । सायद त्यसैको प्रतिफल मैले के पाएँ त ?” आक्रोशित मुद्रामा मेरो कोठामा छिरी ऊ । उसको भावले बताउँथ्यो, उसले भनेको पात्र म नै हुँ ।
“बस न किन ढोकाबाहिरैबाट फलाक्दै आएकी ? बसेर कुरा गर्दा पनि त हुन्छ नि !” ऊ यताउता गररिाखी । घरी झ्यालको पर्दा उघार्छे, घरी बन्द गर्छे । कुर्सीमा बस्ने स्िथरता छैन उसमा सायद । ठूलै पीडाले थिचेको छ उसलाई । नभए ऊ यस्तो अशान्त मान्छे होइन । विशेष काम नपरी बिनाजानकारी मेरो कोठामा पनि आउने मान्छे पनि होइन ऊ । तर, आज सबै नहुने कुरा भइराखेका छन् । उसको आकस्मिक आगमन । सँगै पोखिएका असन्तुष्टि र आक्रोश ।
“दस/दस वर्ष काम गरेँ । अब त मेरो फाइल बढुवा पनि हुनुपर्थ्यो तर भएन । जागिरमा पनि प्रतिगमनकारीहरूको चलखेल ? नेताहरूको प्रतिगमनकारी तत्त्वले सर्वत्र जरा फैलाएको छ । सोच्थेँ, यो शब्द र यस्तो खेल राजनीतिमा मात्रै हुन्छ । तर, होइन रहेछ । सबैमा प्रतिगमनकारी व्यवहार ? कतिपटक र कहाँकहाँ मात्रै प्रतिगमनकारीविरुद्ध आवाज उठाउने ?” उसले तार जोडी फेरतिर अहिलेसम्म बसेकी छैन ।
“त्यति साह्रो पूर्वाग्रही नबन, तुलनात्मक रूपमा तिम्राे परफरमेन्स कम भयो होला । आफ्ना कमजोरी खोज र सुधार्नतर्फ लाग !” सान्त्वना दिएँ ।
“परफरमेन्स ??? परफरमेन्सको मापदण्ड के ? काम गरेकै छु । दिएको जिम्मेवारी निष्ठाका साथ पूरा गरेकी छु अनि ? तेरो परफरमेन्स कम देखियो, सुधार गर्न पर्‍यो भनेर मेरो हाकिमले कहिल्यै भनेको छैन । म कसरी मान्न सक्छु कि मेरो परफरमेन्समा कमी छ भनेर ?” उसको आक्रोशमा मैले घिउ थपेजस्तो लाग्यो । ऊ झनै राती हुँदै चर्किन थाली ।
“अन्य विविध कारण हुन्छन् । त्यसमा यति छिट्टै निराश नहोऊ न ! जागिर भनेकै यही हो के ! अझ तिमी त सरकारी जागिरमा छौ । प्राइभेटमा त झन् कस्तो हुन्छ ! के थाहा तिमीलाई ?” उसलाई धैर्य गर्न मेरो प्रयास जारी थियो ।
“हो, ठीक भन्यौ तिमीले, कारण धेरै हुन्छन् । म कामप्रति मात्र सचेत हुन्छु । काम नगरीकन हाकिमको चाकडी गर्दिनँ । अनि… मैले रोयलस्टेगसँगै तन्दुरी लुछाउदिनँ । हाकिमका सबै किसिमका अनुरोधलाई पूरा गर्दिनँ । नसाले मातिएको क्ष्ाणमा उसको अँगालोमा बेरनि जान्नँ । अनि कसरी पुग्ने मेरो परफरमेन्स ? जुनसुकै समयमा उसले गरेका माग पूरा गरे न मेरो प्रमोसन हुन्छ …।” उसको आक्रोश चरम उत्कर्षमा पुग्यो ।
“सरकारी जागिर न पर्‍यो ! आफँैले सयन्त्र विकास गर्नुपर्छ । अहिलेसम्म त यसो च्यानल मिलाउनुपर्ने थियो नि त तिमीले पनि । हाकिमलाई सधँै खुसी पार्नुपर्थ्यो ।” हाँसो गरेँ मैले उसलाई, सबै पीडा बिर्साउने हेतुले ।
“मैले इमानदारी र कर्तव्यपरायणताको च्यानल मर्मत गरेँ तर कहिले साक्ष्ाात्कार गर्छन् उनीहरू यथार्थ र तथ्यसँग ? कहिले आत्मसात् गर्छन् निष्पक्ष्ाता र स्पष्टतालाई ? सधैँ हामी औँला चुसाइरहन्छौँ एउटा खुट्किलो चढ्ने आशमा । अनि, हत्केला चाट्न उद्यत हुन्छन् उनीहरू । अन्ततः यो एउटा प्रक्रिया बन्दै जान्छ । भएको पनि यही हो । विगतमा कसैकसैले एउटा बाध्यताका लागि अर्को विवशताको पगरी थापे । उनीहरूले सगरमाथा चुमे पनि । अहिले त्यही क्रमले निरन्तरता पाएको छ । त्यसमा क्रमभंगता भएको छैन । क्रमभंगको आँट गर्नेहरू आफैँ परास्त भएका छन् । म पनि त्यसैको सिकार भएकी छु । मेरो स्वाभिमानले सम्झौता नगर भन्छ तर मेरो अगाडि सम्झौता गर्नुपर्ने अवस्था सिर्जना गरएिको छ ।” ऊ अझ आक्रोशित बन्दै गई ।
वास्तवमा उसको पीडाले एउटा इतिहास बोकेको छ । दस/दस वर्षको उसको योगदानलाई वास्तवमै मूल्यांकन गरएिको छैन । उसका सहकर्मीको प्रमोसन भयो तर उसको भएन । सँगै पाइला राखेका उसका सहकर्मी सचिवसम्म भइसकेका छन् । ऊसँग क्षमता छ, कामप्रतिको इमानदारी छ । तर, त्यसबाहेकको योग्यता छैन । त्यसैले उसले चढ्ने भर्‍याङका खुट्किला फेदबाटै काटिएका छन् । म यस अवस्थामा उसलाई सान्त्वना दिनुबाहेक केही गर्न सक्दिनँ ।
“…कतिसम्म भयो थाहा छ तिमीलाई ? …”

“एक्सपायरको पनि प्रमोसन हुन्छ त ? तपाइर्ं त अब म्याद गुज्रेको औषधिजस्तै भइसक्नुभयो । अब तपाईंको के काम ? छोड्दिनोस् यस्ता मूल्यांकन … ।” उसले अट्टहास गर्‍यो । “…प्रमोसनका लागि त आधुनिक युवती हुनुपर्छ । सकेसम्म छोटा र ग्ल्यामर्स पोसाक, गालामा डिम्पल…कहिलेकाहीँ गुड फ्राइडेमा हातमा वाइनसँगै अँगालोमा …. … त्यसपछि त काम नगरे पनि प्रमोसन पाइन्छ ।” जिब्रो फट्कार्‍यो अमिलो, पीरो खाएझैँ गरी । ऊ इन्टरनेटमा देखिएका उत्तेजक तस्बिरहरूका दृष्टान्त दिँदै थियो … यस्तो हुनुपर्छ ।
म गम्दै थिएँ । तैँले सही भनिस् । यस्तो भएको भए एकान्तबासमा, नगरकोट, धुलिखेलमा वाइनसँगै उन्मत्तता साटासाट गर्नुपर्ने । तन्दुरी आफूलाई लुछाउन तयार भए असम्भव के थियो र ? हो म तिमीहरूजस्ता अवसरवादी र प्रतिगमनकारीका लागि मरसिकेकी छु । मरसिकेकाको के मूल्यांकन ? मूल्यांकन त त्यहाँ हुन्छ, जहाँ बौद्धिकता र विवेक हुन्छ । यसलाई थाहा छैन, यो कुन चराको नाम हो ।
दोबाटो, चौबाटोमा सुसेल्ने जमाना अर्थात् पद्धतिबाट ऊ टाढा छ । स्पर्शको आधुनिक मोडल छ उसको । कार्यगत सिलसिलामा बढेका उसका हात बिनारोकटोक सञ्चालित हुन पाउनु, उसको आग्रह स्वीकार्नु र कामबासनाका सबै तह नाघेर समर्पित हुन सक्नु… यस्तै यस्तै । उसका यस्ता स्पर्शका आधुनिक मोडलमा साथ दिनुपर्छ । त्यसपछि काम, माम, प्रमोसन…..यी नाथेको के टेन्सन ?

मेरै सहकर्मी, जसबाट मैले पटकपटक प्रहार खेपिरहेकी छु । धेरैपटक ती शब्द प्रहारले क्षतविक्षत बनेकी छु म एक्सपायर ? कसरी ? के एउटी नारी विवाहपछि एक्सपायर हुन्छे ? कुन अर्थमा ? के विवाहित नारी चेतना र बौद्धिकताशून्य हुन्छ ? क्षमता हुँदैन ? होइन के ठान्छौ तिमी पुरुषहरू ?
उसले सबै प्रश्नको जवाफ देओस् भन्ने हेतुले मसँग आँखा जुधाई । निकैबेर मौन बसी । ठानेँ सबै आक्रोश पोखेर रत्तिो भई । एकदमै रित्तो । केही छैन अब असन्तुष्टिहरू । सबै मेरो सामीप्यको चौतारीमा बिसाइसकी । तर, होइन रहेछ । फेर िउसका असन्तुष्टिहरू पोखिन थाले …।
“प्रणवले के भन्नुभएको थाहा छ तिमीलाई ? विवाह नभएको भए तिम्रो पनि प्रमोसन हुने थियो । कसरी बिताएँ होला मैले त्यो रात । त्यसपछि म उहाँप्रति अझै पनि सशंकित भएकी छु । डराएकी छु । के सोच्नुभएको होला भनी । तर, मलाई थाहा छ त्यहाँ मेरो श्रीमान् बोलिरहेको थिएन, बोलेको थियो पुरुषको अन्तरमन …। किन महिलाको काम हाकिमको इच्छाशक्तिमा भर पर्छ ? किन त्यहाँ सामान्यीकरणको सिद्धान्त लागू हुँदैन ? तिमी पनि त पुरुष नै हौ, किन सुन्थ्यौ महिलाको कुरा र समस्यालाई ? म फगत मनशान्तिका लागि सुनाइरहेकी छु ।” मेरो मौनतामा ऊ निराश हुन्छे । भन्छे, “तिमी त साहित्यकार पनि हौ लेख न त यथार्थ ।” म फिस्स हासेँ उसको ह्याङ्ओभर मेटाउनका लागि ।
“छाप्ने ठाउँमा तिमी पुरुषहरू नै हुन्छौ । आफ्नैविरुद्धको आवाज र आक्रोशलाई कसरी सार्वजनिक गर्छौ …?” असल मित्रका दृष्टिले अभिव्यक्त भएका मेरा धारणा, उसका लागि मभित्रको पुरुषले आगोमा घिउ थपेसरी भएछ । ओठे जवाफ दिई । “…तिमी पनि त पत्रकार हौ नि ! लेख्न सक्छौ महिलामाथिको भेदभाव र हिंसालाई ? के यो हिंसा होइन ? के यसले समाज र आमनागरकिसँग सरोकार राख्दैन ? के राजनीतिक निर्णयसँग महिलाका समस्याको तालमेल छैन ? के समाजको विद्यमान स्थितिलाई विश्लेषण गर्दै दलले परमिार्जनका लागि रणनीति पारति गर्ने होइन र ? तर, होइन । तिमी यसलाई मान्दैनौ । किनभने, तिमीहरू महिलालाई सदियौँदेखि दिँदै आएको दोस्रो दर्जालाई परविर्तन गर्न चाहँदैनौ । नयाँ नेपाल निर्माण गर्ने नेताको भाषणमा मात्रै तिमीहरूका नजर र कान पुग्छन् । तर, सुन्दैनौ तिमीहरू तिनै नेताबाट गरएिको व्यवहारले विचलित भएकी महिलाको आवाज । देख्दैनौ तिमीहरू उनीहरूको सिकारबाट घाइते भएकी महिलाको घाउलाई । यी समस्यालाई समाचार बनाउँदैनौ तिमी । किनभने, तिमी महिलावादी पुरुष रिपोर्टर बन्न चाहन्नौ । तिमीहरू राजनीतिक दलका नेताको भाषण लेखेर/छापेर राजनीतिक विटको अर्थात् मेनस्ट्रिमको पत्रकारतिा गरेको घमण्ड गर्छौ । तर, तिमीहरू कुनै राजनीति दलको कार्यकर्ताभन्दा कम छैनौ । महिलामाथि हुने गरेको भेदभाव र हिंसालाई समाचार बनाउन सक्तैनौ तिमीहरू ।” ऊ समग्र आक्रोश पोख्छे ।
भन्न मन लागेको थियो । पत्रकारतिामा पनि यस्ता भेदभाव छन् । त्यहाँ पनि महिलामाथि हिंसा र भेदभाव छ । भेदभावकै कारण कैयौँ महिलाले जागिर छोडेका छन् । तर, यो तीतो यथार्थ ओकल्ने पक्ष्ामा छैन म । उसले भनेजस्तै म पुरुष हुँ । कसरी पुरुषको अन्तरमनको कालोलाई उजागर गर्न सक्छु ? तर, ऊ मेरी बालसखा हो । यसमा भने म कुनै सम्झौता गर्न सक्तिनँ । आज मेराअगाडि दुईवटा चुनौती छन् । एउटा, यथार्थभन्दा धेरै टाढा बसेर बनावटी र सनातनी पत्रकारतिा गर्नु, अर्को सही र तथ्य कुरालाई बाहिर ल्याएर सबै क्ष्ाेत्रमा व्याप्त रहेको लैंगिक भेदभावको उजागर गर्नु । तर, म एक्लोबाट यो सम्भव होला ? आफैँसँग प्रश्न गर्छु, सदियौँदेखि जगमा बसेका असमानता र नारीविरुद्धका यस्ता पर्खालहरू लडाएर समाजलाई फराकिलो मान्यतामा डोर्‍याउन म सकुँला ? यसको उत्तर पाइरहेको छैन ।

नेपाल साप्ताहिक ३५०

Manu Brajaki – Pachhyaute Agragaman

मनु ब्राजाकी – पछ्यौटे अग्रगमन

गणतान्त्रिक नयाँ नेपालको थाप्लोमाथि पुरानो साबिक सूर्य उदायो ।

वाग्मती भनिने ढलमतीको एउटा किनारमा पौराणिक भए पनि उत्तरआधुनिक देब्रे ढल्किएको शिवलिङ्ग पूजा प्राप्त गर्न ठडिएको छ । साबिक सूर्यको धूमिल गुलाफी प्रकाशमा कतैबाट एउटा भुस्याहा र लुत्याहा कुकुर प्रकट हुन्छ ।

अनि, त्यस पौराणिक कम, उत्तरआधुनिक बाङ्गो शिवलिङ्गमाथि आफ्नो र आफ्ना गणको क्षेत्र निर्धारण गर्न बलैसँग एक मानोजति मूत्राभिषेक गर्छ । लुतोग्रस्त स्वानको स्वानमूत्रले त्यस बाङ्गो शिवलिङ्गको योनिसदृश्य खोबिल्टे भाग मूत्रमय हुन्छ ।

ठीक यसैबेला त्यहाँ हातमा पूजाको थाली बोकेर अग्रगमन गर्दै सिर्जना शर्मा आइपुग्छे । कम्मरभन्दा एक कुरेतमाथि फ्याल्फ्याले गन्जी हल्लिँदैछ, तल प्यान्टी अड्याउने ठाउँमा प्यान्ट झुन्डिएको छ । नाभीको खोबिल्टो तेस्रो नेत्रझैँ तलतिरै कतै हेररिहेछ, माथि उसका नाभीको खोबिल्टोभन्दा पनि ठूलठूला आँखाले बाङ्गो शिवलिङ्गतिर अपलक हेररिहेछन् ।
अब भने सनातन सूर्य अलि उज्यालो भयो । हाँस्यो कि हाँसेन, थाहा भएन ।
सिर्जनाले सोची आज बेफर्ुसती छु । डग… सरी, डम डेब्लर शर्मासित भेट्नुछ । उसैसित ‘अग्रगमन र नयाँ नेपालमा युवाहरूको भूमिका’ भन्ने गोष्ठीमा जानु छ । वीरेले जुत्ताको फित्तँ सिएर ल्याइपुर्‍याउँछ कि पुर्‍याउँदैन । अस्ितर् इतिकाले डमतिर हेर्दै मेरो स्यान्डल कुल्चिदिएकी थिई…अनि मलाई खिसी गर्दै कानेखुसी गरेकी थिई, क्रिस्िचयनसँग लभ परेछ कङ्ग्राच्युलेसन! ए ज्या, अब तेती टाढा पशुपति को जाओस्! त्याँ पनि लिङ्गै हो, यो पनि लिङ्गै हो । अँ, अग्रगमनमा, नयाँ नेपालमा क्रिस्िचयनसित लभ गर्नु हुँदैन र –
यो प्रश्न सम्भवतः ‘राप्रउ पोखरेल’का लागि थियो ।
सिर्जनाले फोहरी वाग्मतीछेउ ठडिएको बाङ्गो लिङ्गलाई श्रद्धापूर्वक ढोगी । फूलपात छरी । तामाको पुन्टे अमखोराबाट एक तुर्को जल चर्ढाई । अनि, लिङ्गगर्भित योनिको खोबिल्टोबाट एक मुठी स्वानमूत्र शिवाम्बु ठानेर घुटुक्क पारी ।
नाक/मुख खुम्चिएको मुहार प्रदीप्त भयो । प्रसन्न भयो, डमको दीर्घआयु र सफलताको कामना गरेर । यस्तो अनुहार कस्तो भयो होला – नयाँ नेपालजस्तो – पेडाको प्रसाद पाएर लुते कुकुरले पुच्छर हल्लायो ।
परम्परागत सूर्य झन् उदायो ।
सिर्जना घर पुग्दा ८ बजेछ । बाटोमा नयाँ नेपालका कुण्डले/मण्डलेसित भेट गर्दा गर्दा अनि वीरबहादुर मिजार नाम्नी वीरेलाई ‘मेरो स्यान्डल छिटो ल्याउनू’ भन्ने आदेश/उपदेश दिँदादिँदा समय भिड्किएछ ।
घर पुगेपछि र्सवप्रथम उसले मोबाइलबाट डमलाई पुकारी ।
“हेल्लो! ड्याम … ।”
“वेट… वेट डार्लिङ्् । आ’म नट ड्याम, आ’म डोम डेब्ललर डी ओ एम । हाउ यू फरगेट – के छ प्रेटी बेवी – बिहानैदेखि मतिम्रो फोनको प्रतीक्षामा थिएँ । बाहिर थियौ कि -”
“अँ, हेर न डग… सरी डोम! म पशुपति जान हिँडेकी थिएँ, बाटैमा त्रिनेत्र भेट भए, मैलेतिम्रो दर्ीघायु र सफलताको पनि इच्छित कामना गरेँ । यार, आज हामीले अग्रगमनको गोष्ठीमा जानु त छँदैछ, बरु यतै आऊ, आफ्टर टेन, ड्याडी र मम अफिस गइहाल्नुहुन्छ अनि अप टू इलेभन आउँदै हुनुहुन्छ, महापण्डित प्रखरप्रज्ञा प्राञ्जलेश्वर वाशिष्ठायन पाशुपत सैन्याधिपति अखिलनयनज्यू । यार, आऊ है! आ’म वेटिङ् फर अ डग…आ’म सरी, डोम! सरी, आई स्पेल डी ओ एम । ओक्के -”
“यार,तिम्रो त्यो वाशिष्ठायनको म कुरै बुझ्दिनँ ।”
“कुरा त म पनि बुझ्दिनँ … ।”
“अब भन्छ, सबै कुरा वेदबाट निस्कियो रे । मलाई त लाग्छ आइन्सटिनले वेद पढेको भए भःऋद्द को सूत्र पनि यो वाशिष्ठायनले वेदकै कुनै मन्त्रद्वारा सिद्ध गर्ने थियो । मैले त केही बुझिनँ बा! हे, होली क्राइस्ट! धन्य, आइन्सटिनले वेद पढेको रहेनछ ।
“यार, ज्ञानको सीमा छ,” सिर्जना ।
“यार, अज्ञानको सीमा छैन,” डोम ।
“यार, प्रेमको सीमा छ,” सिर्जना ।
“यार, घृणाको सीमा छैन,” डोम ।
“यार, देशको सीमा छ,” सिर्जना ।
“यार, नेपालको सीमा छैन,” डोम ।
“सीमा छैन, छेकबार छैन, रोकछेक छैन, उसो भए आज आउने -”
“अनि, सँगै जाने अग्रगमनतिर, नयाँ नेपालतिर ।”
यसका साथै मोबाइल-वार्ता बन्द भयो ।
सिर्जनाले ऐनामा हेरी र आफ्नो भ्रामक मन र सिसाको सत्यनिरूपणलाई सत्य मानी ।
धन्य, भ्रामक मनले आफूलाई मात्रै छल्छ । भ्रामक मगजले सिसालाई समेत छल्छ । अनि कुन ऐना हेर्छौ ठूल्दाइहरू हो!
“मैया साप! मैया साप! जुत्तँ ल्याएँ हजूर ।”
मूलढोकामा, कुकुरभन्दा बाहिर, एक जोर स्यान्डिल लिएर उभिएको वीरबहादुर मिजारले झ्याट्ट सम्झ्यो, मैले ‘हजूर’ त भन्नु नपर्ने, भनिहालियो । क्या बित्था गरेछु । अब ‘राजा’ छैन रे! भरे चार गिलास घुट्क्याएर राँडीलाई दर्ुइ लात गोद्छु । छोरोलाई छातीमा च्याप्छु, छोरीलाई चिसो थाङ्नामा मिल्काउँछु ।
“मै’सापद्रद्र! म …।”
“ए वीरे, ल्याइस् मेरा स्यान्डिल -”
यति भन्दा नभन्दै सिर्जना शर्मा सशङ्कित भइन् आफैँसित, ए रात्तै, नयाँ नेपालतिर जानुछ अग्रगमन गर्दै । ह्या, के बोलिछु ।
“वीरबहादुर, ल्यायौ मेरो स्यान्डिल – तीँ राखिदेऊ है । कति पैसो भो -”
वीरबहादुर रुपियाँको हिसाब गर्दै आएको थियो, यहाँ भने पैसोको कुरा हुँदैछ ।
पुछारमा कुरा टुङ्गियो ।
मोलभाउ, दलाली, बार्गेनिङ्, सुनजोखामा जे हुन्छ, विश्वव्यापी रूपमा त्यही भयो यहाँ पनि ।
“पुग्यो -”
“ज्यू, पुग्यो ।”
यसपटक ‘हजूर पुग्यो’ भनेन ।
यसले कसको मर्यादा राख्यो, कुन्नि –
वीरबहादुरले हिजो ठूलाबडाका ‘दलाली’बाट जति पाउँथ्यो, आज पनि त्यति नै पायो । तर, उसले शिर पायो । पाउ गुमायो । अबका दिनमा काँडा टेकी हिँड्न उसलाई कसले सघाउला –
“ए, एकमुठी पानी ल्याओन है, छिटो ।”
सिर्जनाकी भाउज्यूले हतारँिदै अमखोरामा पानी ल्याइपुर्‍याई ।
“हरे, भाउज्यू तपाईं पर सरेकी हैन -” अनि, यो पानी चोखो हुन्छ त –
“नानी, मलाई थाहा भएन, रसिानी माफ पाऊँ ।”
लगत्तै भुन्टे छेत्रीले एक अमखोरा पानी ल्याइपुर्‍यायो । १४ वर्षो भुन्टेको कट्टु थिएन, भोटो थियो ।
नयाँ नेपाल ।

सिर्जनाले अलिकति पानी अँजुलीमा राखेर वीरबहादुरले ढोकाको पाइटोमा राखेको स्यान्डिलमा र्छर्किई । तर, त्यो पानी मात्र थिएन, सुनपानी थियो, कानका बालामा चोपलेर र्छर्किएको ।

सुन, जसको जीवन फलामबिना छैन ।
फलाम, जसको जीवन सुनले नै धानिरहेछ ।
१० बजे बिहानीको सूर्य अलि व्यङ्ग्यात्मक भयो ।
आकाश प्रच्छन्न छ ।

डोम डेब्लर यथासमय आइपुग्यो ।

यथासमय आइपुगे महापण्डित प्रखरप्रज्ञा प्राञ्जलेश्वर वाशिष्ठायन पाशुपत सैन्याधिपति अखिलनयनज्यू पनि । अनि दर्ुइ घन्टाको धाराप्रवाह वेद मन्त्रहरूको सव्याख्या प्रवचन चल्यो । डोम र सिर्जनाले उत्तरआधुनिक मुखमुद्रासहित परम्परागत ढाँचाले मुन्टो हल्लाए । भुन्टे छेत्री प्रस्तरखण्डझैँ अविचल बसिरह्यो । भाउजू पर सरेकी हुनाले सिर्जनाले महापण्डितसामु आउन दिइन ।

भीषण वैदिक मन्त्रको भाषण सकिएपछि अग्रगमनतर्फलम्किएका प्रेमी युगल ‘अग्रगमन र नयाँ नेपालमा युवाहरूको भूमिका’ भन्ने गोष्ठीतिर हानिए ।

गोष्ठीमा मञ्चदेखि दर्शकदीर्घासम्म सामन्ती र सामन्तवादी संस्कार बोकेकाहरूको घुइँचो छ । त्यसै घुइँचोमा प्रेमी युगल डोम र सिर्जना पनि मिसिए ।

त्यहाँ पत्याइनसक्नु गरी घनघोर अग्रगमन भयो । आउन अनकनाएको नयाँ नेपाल डरले थुरथुर काम्दै भोकै-प्यासै, नाङ्गै-भुतुङ्गै आइपुग्यो ।
यति भएपछि गोष्ठी सकियो ।

अब कता जाने – यो यक्ष्य प्रश्न खडा भयो ।

तर, अग्रगमनकारीहरूका लागि यो नितान्त सरल प्रश्न थियो र उत्तर झनै सरल थियो । साँझ झमक्क परसिक्या छ । साविकको सूर्य उतिबेलै नयाँ नेपाल देख्नासाथ अँध्यारो मुख लगाएर टाप ठोकिसक्या थियो । अतः डोम र सिर्जना पनि उज्यालो मुख लगाएर डिस्कोतिर बत्तिए ।
पाठकवृन्द! कथा भने सकियो । तर, मेरो कथाचाहिँ अलिकति बाँकी छ । मेरो कथा पनि प्रश्नबाटै प्रारम्भ हुन्छ । गोष्ठीपश्चात् अब म कता जाऊँ –
निकै घोत्लिएपछि मैले एउटा समाधान निकालेँ । र, लागेँ नेपालको हृदयस्थलतिर । न्यु हेवन एन्ड हेल ब्राइट फ्युचर डान्स रेस्टुराँ ।
हामीले लाखौँलाख नेपाली चेलीहरूलाई बेचिसकेका छौँ । लाखौँलाई सकसमा पारेर ‘पैसो कमाउन’ विभिन्न देशहरूमा घोक्र्याइसक्या छौँ । अब नेपालमा बाँकी रहेका नानी-चेलीहरूलाई पनि त ‘पैसो’ कमाउने जोहो मिलाउनुपर्‍यो । अतः यो रेस्टुराँ हामीले वीरतापूर्वक नेपालको मुटुमा खोलेका हौँ ।

नेपाल नृत्याङ्गना चेलीले स्टेजमा प्यान्टी र ब्रा फुकालेर फालिसक्दा पनि मैले चिन्न सकिनँ, यो कसकी छोरी हो भनेर । कतै मेरै त होइन –
नृत्य सकियो । झलमल्ल उज्यालो भयो ।

बल्ल पो चिनेँ, सिल्कको कुर्ता-पाइजामा लगाएका, ढाकाको टोपी ढल्काएका र मगही पानको गिल्लौरी चपाउँदै गरेका महापण्डित प्रखरप्रज्ञा प्राञ्जलेश्वर वाशिष्ठायन पाशुपत सैन्याधिपति अखिलनयनज्यूलाई । आडैमा रहेछन् ।

पाठकवृन्द! लौ त अब म गएँ, नेपाल साप्ताहिकको दसैँ विशेषाङ्कका लागि एउटा कथा लेख्नुछ । धन्यवाद!

Harihar Dahal – Mike Ra Melinda

माइक प्राय ११ बजे नै लन्चका लागि आउने गर्छ र उ सधै पहिलो ग्राहक हुन चाहन्छ र आज पनि उ सधैंझै सबैभन्दा पहिला नै आयो।

मैले उसलाइ रेस्टुरेन्टमा लन्च गर्न आउने क्रममा केहि नेपाली शब्दहरु ” नमस्ते,तपाँइलाई कस्तो छ,राम्रो छ,मिठो छ र फेरि भेटौला”जस्ता प्रचलित नेपाली शब्दहरु सिकाएको थिएँ र हाम्रा प्रत्येक भेट्घाटमा उ मैले सिकाएका नेपाली शब्दहरु गर्बका साथ सुनाउन चाहान्थ्यो र नेपालीमै संबोधन गर्ने गर्दथ्यो।

तर आज उ सधै को जस्तो खुशी अनुहारमा थिएन। सधैं नमस्कार भन्दै आउने माइक आज मलिनो अनुहारमा थियो र चुपचाप थियो।माइकको अनुहारको हाउभाउ हेरेर मैले अनुमान लगाएँ की आज उ कुनै ठुलै समस्यामा छ|

लामो सास तानेर माइक स्टुरेन्टको बारमा रहेको भित्ता पट्टिको कुर्सिमा बस्यो|उसले मार्गरिता(मादक पदार्थ) अर्डर गर्दै म संग सम्बाद सुरु गर्योि र भन्यो-हरी, म बर्बाद भएँ,सर्बस्व भयो हिजो मेरो।

म अक्क न बक्क परे,आश्चर्य चकित अनुहारमा उसलाई हेरि मात्र रहें,माईक एक्लै बोल्दै गयो,म सुन्दै गएँ-मेरा दु:खहरुमा साथ दिने र मेरा पिडाहरु सुनिदिने केबल उ मात्र एउटी साथी थीइ जसलाई म हरेक यात्रामा साथ लैजाने गर्दथे। कती सपनाहरु थिए मेरा,मैले उस्लाई धेरै ठाउँमा लान र देखाउन बाँकी थियो तर मेरो केहि लागेन। १५ दिन देखि उसको खान प्रति उति सारो रुचि थिएन र शरिरको वोजन पनि घट्दै जाँदै थियो।

एक्कासी स्वाशप्रश्वाशमा अबरोध आए पछि हिजी राती १२ बजे मैले उसलाई अस्पातल लगें तर औषधी बिज्ञानले मार्न नसकिने किटाणुको संक्रमणका कारण उ जिन्दगिको अन्तिम घडिमा रहिछ,ओखतिले बचाउन सकिएन|ज्यान गयो र हिजो राति नै मेलिन्डाको म्रित शरिर लाई अस्पतालमा छोडेर फर्किंएँ म।

कल्पनानै नगरेको खबरले म आश्चर्यचकित भएँ। जोनिको केटि साथि छ भन्ने त थाहा थियो तर उसको नाम मेलिन्डा हो भन्ने चाँही मलाई थाहा थिएन।
मैले सान्त्वन दिने क्रममा जाने र सुने जतिका सहानुभुतीका शब्दहरु प्रयोग गरें र संसारको रितका बारेमा बताएँ |मेलिन्डाको म्रित शरिरको चिरशान्तिको कामना गर्दै मैले माईकलाई कम्लिमेन्ट्री मर्गरिता थपिदिएँ।
धन्यबाद दिदै माईक ले पुन: मेलिन्डा का बारेमा थप्यो र भन्यो-“बिराला जाति मध्धेकि उत्कृष्ट जातिमा पर्थि मेलिन्डा र उसलाई मैले १० महिना अगाडि मात्र किनेको थिएँ”।

– क्यालिफोर्निया

Dhruba Sapkota – Gopya Suchana

ध्रुव सापकोटा – गोप्य सूचना
(मधुपर्क २०६६ चैत)

मसँग अहिले एक लाख छ । त्यो एक लाख मेरो होइन अर्काको हो । त्यो अर्को व्यक्ति मरिसकेको छ । त्यो रकम पचाउन मसँग तर्कहरू छन् । म भन्नसक्छु, यो देशमा इमानदार मान्छे को छ र मैले हुनुपर्ने । त्यसमाथि यो रकमको मालिकको मृत्यु भइसकेको छ । कुनै लिखत पनि छैन । तर्कभन्दा पनि यसलाई कुतर्क भन्नुपर्ला । मेरो आसय अहिले अर्कै छ । म कुतर्क झिकेर रकम पचाउने कसरत गर्ने पक्षमा छैन । अहिलेसम्म सोझो बाटो हिँडेर आएको छु । अहिले म बाङ्गो बाटो हिँड्न चाहन्न । सोझो बाटो हिँड्दा कतै पुगिँदैन भने पनि मलाई पछुतो हुने छैन ।

त्यो मृतक केही दिन अघि मेरो कोठामा आएको थियो । मलाई आश्चर्य लाग्यो । त्यो मान्छे अर्काको घरमा प्रायः जाँदैन । मान्छेहरू ऊ बसेको ठाउँमा नै जान्छन् । कसैलाई उसको आवश्यकता परेमा बोलाउन पनि सकिन्छ । त्यो मान्छे अर्काको अप्ठ्यारो बु्झ्छ । त्यो मान्छे सहयोगी छ । आनाकानी गर्दैन । उसको त्यो सदाशयताको मान्छेहरूले प्रशंसा नै गरेका छन् । मेरो मामिलामा उल्टो भयो । त्यसले मलाई एक्लोमा भेट्न खोजिरहेको थियो । त्यसका लागि उसले मेरो चियोचर्चो गरेको हुनुपर्छ । कन्सुत्ल्याई भन्नुपर्‍यो ।

-”किन आउनुभयो ?” मैले प्रश्न गरेँ ।

-”तपाइर्ँसँग एकान्तमा कुरा गर्न चाहेको ।” त्यसले भन्यो ।

-‘एकान्त नै चाहिने ?’ मैले प्रश्न गरेँ ।

-”तेस्रो व्यक्तिले हाम्रो कुरा नसुनोस् ।” त्यसले भन्यो ।

कोठामा चिया आइसकेको थियो । चियाले हामीलाई बाधा पुर्‍याएको थिएन । ढोका खुल्ला थियो । मैले उसलाई ढोका लगाउन पर्ने कि नपर्ने सोधेँ । लगाउन पर्ने नै भयो । उसको र मेरोबीच कुनै किसिमको आत्मीय सम्बन्ध छैन । हामी नातेदार पनि होइनौँ, सामान्य सम्बन्ध छ ।

-”मसँग एक लाख छ ।” त्यसले भन्यो ।

-”एक लाख ?” मैले आश्चर्य प्रकट गरेँ ।

-”हो । एक लाख ।” त्यसले भन्यो ।

-”यो त धेरै हो । यो त ठूलो रकम हो ।” मैले भनेँ ।

-”यहाँका मान्छेका लागि त यो के हो र ? मेरालागि भने धेरै ठूलो रकम हो ।” त्यसले भन्यो ।

-”ठीक भन्नुभयो । कसरी पैसा जोगाउनु

भयो ?” मैले प्रश्न गरेँ ।

-”तपाइँलाई थाहा नै छ, म कोठाबाट विरलै निस्कन्छु । मेरो सोख केही पनि छैन । मेरो कोठा सामान्य छ । कोठामा टेलिभिजनसम्म छैन । सानो एउटा रेडियो छ । आफैँ पकाउँछु । आफैँ भाँडा माज्छु । जे काम पनि आफैँ गर्छु ।” त्यसले भन्यो ।

-”त्यो एक लाख कहाँ छ त ?” मेरो प्रश्न थियो ।

-”त्यो एक लाख मसँगै छ ।” त्यसले भन्यो ।

-”मतलब ?” मैले उसको कुरा बुझिनँ ।

-”मेरो बगलीमा नै छ । मेरो साथमा नै छ ।” त्यसले भन्यो ।

-”यत्रो रकम सधैँ बोकिरहने ?” मैले प्रश्न गरेँ ।

-”हजार, हजारका नोट छन् । मेरो भित्री खल्ती ठूलो छ ।” त्यसले भन्यो ।

-”बैङ्कमा किन नराखेको ?” मैले उसलाई सोधेँ ।

-”मेरो स्वभाव भन्ठान्नोस् ।” त्यसले भन्यो ।

-”आफूसँग यतिका पैसा हुँदा तपाइँलाई डर लाग्दैन ?” मैले प्रश्न गरेँ ।

-”लाग्छ । ज्यादै लाग्छ ।” त्यसले भन्यो ।

-”सडकका मगन्तेको बटुकाको पैसा लुट्नेसम्मको हद्मा मान्छे पुगेका छन् । यो क्रूर युगमा यो निर्दयी युगमा हामी बाँचेका छौँ ।” मैले भने ।

-”यो सब कुरा मैले बुझेको छु ।” त्यसले भन्यो ।

-”अनि ?” मैले कुरालाई अघि बढाएँ ।

-”म बूढो भइसकेको छु । एक्लो छु । मेरो कोही पनि छैन । कुनै पनि समयमा मलाई केही पनि हुनसक्छ । त्यस बेलामा तत्काल नै पैसाको आवश्यकता पर्छ ।” उसले भन्यो ।

– यो त कुनै ठूलो कुरा होइन । तपाईंले चेक काटेर भुक्तानी गर्न सक्नु हुन्छ । पैसा नै ज्यान जाने कारण नबनोस् । मेरो त्यो आशय हो । ‘ मैले भने ।

– ‘मसँग पैसा छ भन्ने कुरा गोप्य राख्न चाहन्छु ।’ त्यसले भन्यो ।

मलाई थाहा छ, उसका तर्कहरू फितला छन् । समय र परिस्थिति अनुकूल छैनन् । मलाई तर्कले उसलाई हराउनु छैन । उसका कुरा सुनिरहन्छु ।

– यस्तो गोप्य कुरा मलाई नै किन भन्नु भयो त ?’ मैले प्रश्न गरें ।

-यसको कारण छ । यस विषयमा धेरै दिन विचार गरेँ । मैले तपाईंलाई विश्वास गर्ने निधो गरेँ ।’ उसले भन्यो ।

-”मेरो बारेमा तपाइँको यो किसिमको आस्था रहेछ । त्यो मलाई थाहा थिएन ।” मैले भनेँ ।

-”म मरेँ भने यो रकम तपाइँले फलानोलाई दिनु ।” उसले मलाई भन्यो ।

यो झन्झटिलो काम थियो । जीवनमा सधैँ सजिलो काम गर्न पाइँदैा, फेरि सोचेँ । उसले आफ्नो मृत्युपछि बोलाउनुपर्ने मान्छेको नाम र ठेगाना दिएको थियो । फोन नम्बर पनि दिएको थियो । मैले आफ्नो राय पेस गर्नुअघि नै उसले आत्मविश्वासका साथ मलाई जिम्मेवारी दिएको थियो, मैले अस्वीकार गर्ने मौका नै पाइनँ ।

अझै पनि मलाई लागिरहेको छ, त्यो बूढोमान्छे मेरो घरमा नआएको भए म यो झन्झटमा पर्ने थिइनँ । यो बेग्लै कुरा हो, अहिले त्यतातिर सोच्नु अर्थहीन छ । त्यो जिम्मेवारीबाट उम्कन मैले यतिसम्म भनेँ, काल सोच्नु हुँदैन ।

-”हुनसक्छ, तपाइँभन्दा पहिले मेरो पालो आउँछ ।” मैले भनेँ ।

मेरो कुराले उसलाई असर गरेन । ऊ आफ्नै अडानमा थियो । यसको अन्त्य भने मैले सोचे जस्तो भएन । उसले सोचेको नै भयो ।

बिहानको समय । समयमा नै उठेँ । पाँच बजेको छ, घुम्न गइँन । चिया खान मन लाग्यो श्रीमतीलाई भनेँ । चिया खाएँ । मेरो दराजमा एक लाख थियो । त्यो रकम मैले एउटा कालो ब्यागमा राखेँ । उसको खल्तीको रकम मेरो दराजमा आइसकेको थियो । लाख रुपियाँ राख्ने गरेको खल्ती उसको चिता नजिकैको खोलामा ˆयाँकिएको थियो । त्यो ब्यागसहित म बस स्टपमा गएँ । त्यतिखेर सडकमा मोटरहरू कुद्न थालिसकेका थिए । दैनिक अखबारहरू पसलमा देखिए । मलाई कुनै एउटा अखबार भए पुग्थ्यो । लामो त होइन यात्रा त अवश्य हो । अपरिचित ठाउँ हो । समय कसरी कटाउने ? दुई किसिमका अखबार किनेँ । अखबारमा ध्यान केन्दि्रत हुँदा बस फुत्कने डर थियो । आधा घण्टा बित्यो । बस आयो । पूरै भरिएको । म चढेँ ।

-”यो लामो रुटको बिहानको बस पनि भरिएको ?” मैले बसको ड्राइभरलाई सोधेँ ।

-”तीन दिनपछि मात्र आज यो रुटमा बस चलेकाले ।” ड्राइभरले भन्यो । ड्राइभरनजिकको इन्जिनमाथि चकटी राखिएको थियो । त्यो चकटीमा मान्छेहरू घेरा लागेर बसेका थिए । मलाई ड्राइभरले सहानुभूति देखायो । मान्छेहरूलाई भनेर मेरा लागि त्यही ठाउँमा बस्न सङ्केत गर्‍यो । मेरो हातमा कालो ब्याग थियो । मैले त्यो ब्यागलाई बच्चाझैँ समातेको थिएँ । त्यो मेरो ब्याग चानचुने थिएन । एक लाख बोकेको कालो ब्याग । त्यो कालो ब्यागमा पैसा छ भन्ने कुरा पाकेटमाराले थाहा पाए ब्याग मात्र जाँदैन मेरो ज्यान पनि जानसक्छ । बस्दा पनि म चनाखो बनेको छु । एउटा स्टप आउँछ । सयौँ मान्छेको भीड देखिन्छ ।

-”यतिका मान्छे ? कि यो जुलुस हो ?” ड्राइभरलाई म सोध्छु ।

-यी मान्छेहरू आफ्नो गन्तव्यमा पुग्न तीन दिनदेखि आतुर छन् ।

आज पनि जान पाइन्छ कि

पाइँदैन ? त्यो किसिमको अन्योलपूर्ण आँखाले हेरिरहेका छन् । ड्राइभरको भनाइ छ ।

-यी सबै मान्छे हाम्रा रुटका नै हुन् ? मेरो प्रश्न छ ।

-यस ठाउँबाट दस ठाउँमा जानका लागि यातायात पाइन्छ ।

यिनीहरू दस ठाउँका मान्छे हुन् । सबै एउटै ठाउँमा मिसिएपछि यो हुल देखिएको हो । ड्राइभरको भनाइ छ ।

-आज सबै स्थानमा बस चलेका छन् ?’ मेरो प्रश्न छ ।

-”हाम्रो रुट त ठीक छ । अरूको रुटको बारेमा बुझ्नै पर्छ ।” ड्राइभर भन्छ ।

म एक दिनको योजना बनाएर आएको छु । मलाई यहाँ पन्ध्र दिन बस्न परेमा के होला ? यस्तै अन्योलको बीचमा म हिँडेको छु । जुनसुकै समयमा जे पनि हुनसक्ने चलनबाट अनभिज्ञ म छैन ।

-”मलाई त यी मान्छेहरूले भारतको कुनै रेल वेको स्टेसनको झझल्को दिएका छन् ।” मैले भनेँ ।

-”मान्छेको चाप हेर्दा त यहाँ पनि रेलको आवश्यकता देखियो ।” ड्राइभर भन्छ ।

-”आवश्यकता छ भनेर कहाँ हुन्छ र ? बनाउने मान्छे पनि चाहियो ।” म भन्छु ।

-”हुन त हो । यो देशमा बसेर हत्या र आतङ्कको कल्पना गर्न सकिन्छ । रेलको कल्पना गर्न सकिँदैन ।” ‘ड्राइभर भन्छ ।

-”हाम्रो त कल्पना पनि नराम्रो मात्र हुन्छ ।” म भन्छु ।

बसमा धूलोको मुस्लो पस्छ । बसमा धुवाँको मुस्लो पस्छ । सडकमा चल्ने यातायातका साधनले उठाएको यो धूलो निरन्तर बसमा आइरहेको छ । अघि त सिट मात्र भरिएको थियो । अहिले त उभिने ठाउँ पनि भरिएर मान्छेहरू बसको छतमा टुक्रुक्क बसेका छन् । सडकका छेउमा पल्टेका बस देखिन्छन् । आगोले डढेका बस देखिन्छन् । हर दिन हुने दुर्घटनाको साक्षी हुन् यी । हर दिन हुने दुर्घटनाका प्रमाण हुन् यी ।

कुनै बाधा, कुनै विरोध र कुनै व्यवधान म बसको अन्तिम बिसौनीमा पुगेको छु । बीचमा सडक बन्द गरेर कुनै बेला जनता जम्मा गरेर भाषण गरिरहेको थियो । ड्राइभरले वैकल्पिक बाटो देखेको रहेछ । सजिलै उम्कियो । बिसौनीमा म उत्रिएको छु । सानो सहरको एउटा बिसौनी । त्यहाँ कुनै किसिमको पूर्वाधार छैन । बसहरू लाइनमा छन् । त्यही हो । पिसाब फेर्न ठाउँ खोज्छु । कतै छैन । घरबाट एक कप चिया खाएर निस्केको थिएँ । चियाको भन्दा पनि भोक नै लागेको छ । खाना खाने त्यस्तो ढङ्गको ठाउँ देख्दिन । चिया पसलमा चना, सेल, आलु तारेको छ । म बिस्कुट र चिया खान्छु । चिया पसलको सामुन्नेमा लहरै फलफूल पसल देखियो । म स्याउ किन्छु । म केरा किन्छु । मेरो गन्तव्यमा पुग्न अझै अर्को एउटा बस चढ्नुपर्ने थियो । यही बसपार्कको पूर्वतिर थियो बस । त्यहाँ बस एउटा छ । त्यो बसमा एउटा मान्छे छ । त्योसँग म कुरा गर्छु । एक घण्टापछि मात्र जाने कुरा थाहा पाउँछु । त्यो सानो सहरमा घुमेर समय बिताउन सकिन्थ्यो । त्यसका लागि मसँग समय थिएन । म बसमा नै बस्छु । बिहान किनेका अखबार पढ्न थाल्छु । राम्रा खबर कम छन् । नराम्रा नै बढी छन् । जे छन् त्यही पढ्छु ।

बस समयमा नै चल्यो । मान्छेहरूको भीड थिएन । सिटहरू नै खाली थिए । मोटरको बाटो साँघुरो थियो । उकालो ठाडो नै थियो । त्यसमाथि घुमेर जाने । सडकका दायाँबायाँ सुन्तलाका बोटहरू थिए । त्यहाँ सुन्तला फलेका थिएनन् । भर्खरै फूल लागेका । ती सुन्तलाको बोटसँगैको खाली भागमा किसानहरू मकै रोप्न लागेका थिए । महिला र पुरुष दुवै एकसाथ संलग्न थिए । सडकको छेउको एउटा छाप्रोमा एउटा वृद्ध पुरुष टुलुटुलु हेरिरहेको थियो । उसका दिनहरू यसरी हेरेर नै बितेका थिए । आफ्नो त्यो छाप्रोमा त्यसले जीवन बिताएको थियो । ऊ अब मृत्यु पर्खेर बसेको देखिन्थ्यो । ऊ स्वयं भने के पर्खेको छ ? उसलाई नै थाहा छैन ।

एउटा स्कुलको सामुन्नेमा बस रोकियो । म त्यही नै उत्रिएँ । स्कुलको छेउमा एउटा बाटो थियो । त्यो बाटोमा म नाक थुनेर हिँडे । मानव विष्टा कुल्चने भय थियो । म होसियारीपूर्वक आफ्ना पाइला सारिरहेको थिएँ । एउटा पुल देखियो । पुलमुनि खोला थियो । खोलामा पानी बगेको थियो । पानी कञ्चन थियो खोलाका तलका ढुङ्गाहरू देखिएको । माछाहरू देखिए । पुलमा उभिएर म हेरिरहेको थिएँ । निर्मल पानीको बहाव हेरिरहेको थिएँ । यो हेरेर समय बिताउन म आएको थिइनँ । मेरो हातमा एउटा कालो ब्याग थियो । त्यसको तह लगाउनु थियो । पुलको दुवैतिर खेत नै खेत देखिए । ती खेतमा किसानहरू आलु खनिरहेका थिए । यही खेतको बीचमा उसको घर थियो । म तिनीहरूको घरमा पुग्दा दिन आधा भइसकेको थियो ।

-”तपाइँहरू त तीन जना हुनुहुँदोरहेछ ।” मैले भनेँ ।

-”हुन त हामी पाँच जना हौँ ।” छोराले भन्यो ।

-”अरू दुई जना खोइ त ?” मेरो प्रश्न थियो ।

-‘ एउटाको मृत्यु भइसकेको छ । एउटा भने अरबमा छ ।” छोराले भन्यो ।

-”त्यो अरबमा काम गर्ने भाइलाई खबर पुग्यो त ?” मैले सोधँें ।

-त्यसलाई अहिले खबर गरिएको छैन । त्यो गएको धेरै भएको छैन ।

”त्यसले जाँदा लिएको रिन अझै तिर्न सकिएको छैन । यति कामको लागि त्यसलाई बोलाउन ठीक लागेन । एघारौँ दिनमा फोन गर्ने । त्यही बेलामा जानकारी दिने । त्यसो हुँदा उसले त्यहीँ बार्छ । दुई दिनमा काम सक्छ । उसले काम पनि धेरै दिन छोड्न पर्दैन ।” छोराले भन्यो ।

-”यो त एउटा परम्परा धान्ने न हो ?” अर्को छोरा थप्छ ।

-उहाँले आफ्ना छोराहरूको कुरा कहिल्यै पनि गर्नुभएन । छोराहरू छन्सम्म पनि भन्नुभएन । हामीले उहाँलाई एक्लो नै ठान्यौँँँ । हामीले उहाँलाई एक्लो नै देख्यौँ । मैले भनेँ ।

-”उहाँ कसरी बस्नुहुन्थ्यो त्यो कुरा हामीलाई कहिल्यै थाहा भएन ।” छोराले भन्यो ।

-”उहाँ त एउटा सानो कोठामा बस्नुहुन्थ्यो । त्यही कोठामा सुत्ने र खाने गर्नुहुन्थ्यो । उहाँ सधैँ आफैँ बनाएर खाने गर्नुहुन्थ्यो ।” मैले भनेँ ।

-”उहाँको त्यो रूप हामीले देख्न नै पाएनौँ ।” छोराले भन्यो ।

-”उहाँको व्यक्तिगत जीवनको बारेमा मैले चासो दिइनँ ।” मैले भनेँ ।

-”उहाँ के भाडामा बस्ने हो ?” छोराले सोध्यो ।

-”भाडामा हैन ।” मैले भनेँ ।

-”सित्तै ?” छोराको प्रश्न थियो ।

-”हो । घरको ढोकामा नै एउटा पाले घर थियो । त्यही घरमा उहाँ बस्नुहुन्थ्यो ।” मैले भनेँ ।

-”त्यो घरको मालिक तपाइँ हो ?” छोराले सोध्यो ।

-”म हैन । म त छिमेकमा बस्ने मान्छे ।” मैले भनेँ ।

-”त्यो घरको मालिक को हो त ?” छोराको प्रश्न थियो ।

-”त्यो घरको मालिक अमेरिकामा छन् । त्यो घरको भाडा उठाउने र रेखदेख गर्ने जिम्मा उहाँले नै लिनुभएको थियो ।” मैले भनेँ ।

तिनीहरूको बाबु बेपत्ता भएको दस वर्ष बितिसकेको थियो । उनी बेपत्ता भएको समय र अहिलेको समयमा धेरै अन्तर आइसकेको छ । त्यतिखेर छोराहरू एक किसिमको बेसहारा नै थिए । त्यतिखेर यो गाउँका युवाहरू प्रायजसो कोलकता जान्थे । केही वर्ष बिताउथे । र्फकंदा मलेरियासहित आउँथे । एड्ससहित आउँथे । खुट्टा काटिएर आउँथे । पैसा कमाएर ल्याउनेको भने इज्जत नै अर्कै हुन्थ्यो । त्यस्ता मान्छेको विशेष सम्मान हुन्थ्यो । त्यो रकमले ऊ केही जग्गा जोड्न सफल हुन्थ्यो । तिनीहरू आफ्नो बाबु कोलकता जाने कुरा कल्पना पनि गर्न सक्तैनन् । तिनीहरूलाई थाहा छ, वृद्ध मान्छेलाई कसैले पनि काममा लगाउँदैन ।

-”के रोगले उनी बिते ?” छोराको प्रश्न छ ।

-”त्यो त मलाई थाहा भएन ।” मैले भनेँ ।

-”उनले आफ्नो जीवन, आफ्नो व्यक्तिगत जीवन गोप्य राखेजस्तै रोग पनि गोप्य राखे जस्तो छ ।” छोराले भन्यो ।

-”उहाँ खाटमा नै मृत अवस्थामा देखिनुभयो ।” मैले भनेँ ।

-के उहाँ निद्रामा नै चीर निद्रामा पुग्नुभएको रहेछ ।” छोराले सोध्यो ।

-”ओछ्यान नजिक एउटा कचौरामा अलिकति खोले बाँकी थियो, भाँडोमा खोले थियो । अलिकति खोले खाएपछि उहाँलाई केही भएको हुनुपर्छ ।” मैले भनेँ ।

एउटी महिला ढोकामा उभिएर हाम्रो कुरा सुनिरहेकी थिई । त्यसका आँखा नेसनल जोग्राफीमा छापिएको एक अफगान महिलाको आँखासँग मिल्थ्यो । उदास र रहस्यमय । निराश र सहस्यमय । फरक के थियो भने ती महिला गृहयुद्धमा फसेर विध्वंसबाट उम्कन नसकेका परिवारको वेदना आँखाबाट व्यक्त गरिरहेकी थिइन् । यिनीसँग त्यस्तो वेदना के छ ? तिनको मैलो कपाल, दुब्लो शरीर र थोत्रो चोलो फरियाले केही कुरा त बताएका थिए ।

-”यिनी को हुन् ?” म प्रश्न गर्छु ।

-”यो हाम्री कान्छी बहिनी ।” छोरा भन्छ ।

-”तपाइर्ँको परिवारमा एउटी मात्र बहिनी ?” मेरो प्रश्न छ ।

-”हो ।” छोरा भन्छ ।

-”यिनी के गर्छिन् त ?” मेरो जिज्ञासा छ ।

-”यसको त बिहे भइसकेको छ ।” छोरा भन्छ ।

-”यिनको घर कहाँ छ त ?” मेरो जिज्ञासा छ ।

-”पाटीमा बस्छु ।” छोरी आफैँ भन्छे ।

-बिहे भएको मान्छे पाटीमा ? मलाई अनौठो लाग्छ ।

-”लोग्नेले धोका दिएपछि के गर्ने त ?” छोरी भन्छे ।

-धोका ? कस्तो ?’ मेरो जिज्ञासा अझै शान्त भएको छैन ।

-उसले अर्की श्रीमती ल्यायो । मलाई त्यही घरमा टाँसिएर बस्न मन लागेन ।

-”तिम्रा बच्चाहरू छन् ?” मेरो प्रश्न छ ।

-”दुइटा छन् ।” छोरी भन्छे ।

-”दुइटा बच्चासहित पाटीमा बस्दा अप्ठ्यारो हु्ँदैन ?” म सोध्छु ।

-”काम गरेर खाने हो ।” छोरी भन्छे ।

-”त्यो पाटी कसले बनाइदियो त ?’ मेरो प्रश्न छ ।

-”त्यो सार्वजनिक पाटी हो । खेतको बीचमा छ । मान्छेहरूले खेतमा काम गर्दा थाकेको बेलामा र पानी आएको समयमा ओत लाग्ने गरेको पाटी हो ।” तिनी भन्छिन् ।

-”यो पाटीमा असुरक्षा हुँदैन ?” म भन्छु । म अब उनीसँग धेरै कुरा गर्न चाहन्नथेँ । कुरा बढ्दै जाँदा दुःखको पोको मात्र खुल्छ । मलाई लाग्यो यो एक लाख यिनले पाए के गर्थिन् होला ? पहिलो त तिनी यो अपमानबाट बच्न आफ्नो नाउँमा अलिकति जग्गा किन्ने छिन् । त्यहाँ सानो छाप्रो हाल्ने छिन् । सगर्व भन्नेछिन्, म आफ्नै घरमा बस्छु । एउटा गाई किन्नेछिन् । दूध बेचेर बच्चाहरू पढाउनेछिन् । तिनको जीवनमा यो एक लाखले आमूल परिवर्तन ल्याउने थियो । जेठो छोराको कुरा अर्कै छ । असमयमा नै जिम्मेवारी उसले लिन परेको छ । बाबु छैनन् । आमा छैनन् । स-साना भाइबैनी छन् । तिनीहरू भोकाउँछन् । बारीको अन्नले खान पुग्दैन । छिमेकका बच्चाहरू स्कुल गएका छन् । तिनीहरूलाई स्कुल पढाउन पर्‍यो । तिनीहरूलाई कापी चाहियो । किताब चाहियो । स्कुलका लागि शुल्क तिर्न नै पर्‍यो । तिनीहरू बिरामी पर्छन् । ओखती गर्न नै पर्‍यो । यस्तोमा रिनबाट डराउने कुरा छैन । यस्तोमा ब्याजबाट डराउने कुरा छैन । अहिलेसम्म जीवनलाई गुडाएर यहाँसम्म आइपुगेकोमा उसलाई अनौठो लाग्छ । सपनामा हिडेँजस्तो कहाँलीलाग्दो यो एक लाख यसका लागि ठूलो हुनेछ । गहिरो घाउमा खाटा बसे जस्तो ।

त्यो उदास आँखाकी महिलाले मलाई चिया दिएकी छे । म त्यहाँ बसेको एक घण्टा भएको छ । तिनीहरू सेता किरियापुत्रीका लुगामा अलग्गै बसेका छन् । तेह्र दिनसम्म यिनीहरू यसरी नै बस्नेछन् । म त्यो घरबाट पल्लो डाँडामा हेर्छु । त्यहाँको सडकबाट प्रत्येक घण्टामा बस सेवा चालु छ । प्रति घण्टामा बस चल्छ । समय मेरालागि धेरै छैन ।

-तपाईँहरूको पिताजीले यो रकम दिनु भनेको स्कुल त्यही हो ?’ म एउटा स्कुललाई सङ्केत गर्छु ।

-”उहाँले खास कुरा के भन्नुभएको थियो ?” छोराको प्रश्न छ ।

-मेरो मृत्यु संस्कारमा लाग्ने रकम यसैबाट खर्च गर्ने । त्यसका लागि कसैको एक पैसा पनि नपरोस् । त्यसबाट बचेको रकम सबै नै स्कुललाई दिने । मैले मृतकको इच्छा तिनीहरूको सामुन्नेमा अक्षरस राखेँ ।

तिनीहरू मेरा कुरा सुनिरहेका थिए । तिनीहरूले मेरा कुरामा केही नौलो कुरा भेटेका थिएनन् ।

-”उहाँले यो प्रस्ताव राख्दा तपाईँले केही भन्नुभएन ?” छोराले प्रश्न गर्‍यो ।

-”प्रस्ताव गजबको थियो । उपकारी प्रस्ताव थियो । यसमा खण्डन गर्ने ठाउँ थिएन ।” मैले भनेँ ।

-उहाँको मनमा के थियो कुन्नि ?’ छोरा मेरा कुरालाई अझै पचाउँन सकिरहेका थिएनन् । उसको प्रश्नबाट मैले यो किसिमको अनुभव गरेँ ।

-”तपाइँहरूको बीचमा केही खटपट

थियो ?” म प्रश्न गर्छु ।

-”मरेको मान्छेको बारेमा टीका-टिप्पणी गर्न चाहन्नौँ ।” छोराले भन्यो ।

-”ठीक हो । मरेको मान्छेको गुण बयान गर्नु भन्छन् ।” मैले भनेँ ।

-”हामीले पनि यही कुरा सुनेका छौँ ।” छोराले भन्यो ।

-यो दस वर्षसम्म उहाँसँग तपाइर्ँहरूको सम्पर्क भएन ?” म प्रश्न गर्छु ।

-”उहाँले पनि गर्नुभएन । हामीले पनि प्रयत्न गरेनौँ ।” छोरा भन्छ ।

कुराको चुरो यहीँ कतै अल्झेको थियो । मैले कुरा तन्काउन चाहिनँ । तन्काउन आवश्यक भने थियो । मेरो यो बोझ हलुका गर्ने समय आइसकेको थियो । छोराछोरीको आवश्यकताका बारेमा उनी अनभिज्ञ थिएनन् । छोराछोरीलाई उनले पूरै बेवास्ता गरेका थिए । पुख्र्यौली घरको नजिकको स्कुललाई महत्त्व दिएका थिए । मैले सोचेको थिएँ, काजकिरियाका लागि रकम छुट्याएर उनीहरूलाई दिन्छु । बाँकी रकम उनकै इच्छाबमोजिम स्कुललाई दिन्छु ।

-”यो रकम यही हो लिनोस् । स्कुलमा अब म जान्नँ । यो काम अब तपाइर्ँको जिम्मामा छ ।” मैले भनेँ । यहीँ आएपछि नै मेरो विचारमा आएको परिवर्तनलाई कार्यान्वयन गरें ।

तिनीहरूले प्रतिक्रिया जनाएनन् । सम्बन्धको यो पाटो अध्ययन गर्न लायक थियो । यो त सुरुआत मात्र थियो ।

Sharmila Khadka Dahal – Mulyahin Mrityu [Nepali Laghu Katha]

मूल्यहीन मृत्यु

मध्यरातको एकोहोरो रुवाइले गर्दा मालिकले उसको प्यारो कुकुर बन्जोलाई गाली गर्छ । गाली गर्दा पनि केही नलागेर एकदुइपल्ट हिर्काउछ । हिर्काउदा पनि कुकुर एकनासले रोइरहन्छ । उसको एकोहोरो रुवाइले गर्दा उसलाई ज्यादै रिस उठ्छ । रिसको झोकमा एक लात्ती बजाउ“छ उसमाथि । बन्जो कुइ“कुइ“ गर्दै खाटमुनि गएर लड्छ ।
भोलिपल्ट खाटमुनिबाट मरनासन्न अवस्थामा रहेको आफ्नो प्यारो कुकुरलाई मालिकले बाहिर निकाल्छ । माया गर्छ । आफूले रिसको आवेग थाम्न नसकेर हिर्काएकामा आत्माग्लानि गर्छ । बन्जो, असक्त भएको खबरले घरमा खैलाबैला मच्चिन्छ । डाक्टर बोलाइन्छ, देवी देवतालाई पुकारिन्छ तर कुनै पनि उपाय शेष नरहेकाले केही फाइदा हुदैन । प्यारो कुकुर बन्जो मर्छ । मालिकलाई ठूलो आघात पर्छ । आफ्नो सबैभन्दा प्रिय वस्तुको अन्त आफैद्वारा हु“दा उसलाई सहीनसक्नु पीडा हुन्छ । घरमा चारैतिर शोक छाउछ । शोकाकुल परिवारलाई सान्त्वना दिन मानिसहरूको भीड लाग्छ । आगन्तुक सबै परिवारको अनुहार मलिन देखिन्छ । बन्जो कुकुर नभएर, मानिसझै बुद्धिमान् र संवेदनशील प्राणी भएको ठहर सबैले गर्छन् । आधुनिक पाराले दाहसंस्कार हुन्छ र छाक छोड्ने कार्यक्रम पनि हुन्छ ।
त्यसै दिन नजिकैको घरमा हर्केकी आमाको मृत्यु भएको हुन्छ । तर कसैलाई यो कुराको पत्तोसमेत हु“दैन । बिदेसिएको लोग्ने र जेलमा परेकी छोरीको आमा चन्द्रमाया, एक घुट्को पानीसम्म पिउन नपाई नाबालक छोरालाई एक्लो र अलपत्र पारेर मरेकी हुन्छे । कसैलाई उसको अवस्था र मृत्युबारे चासो हुदैन तर उसको अवस्थाप्रति साङ्केतिक अपसगुनको रुवाइ व्यक्त गर्ने त्यो कुकुर अनाहकमा आफ्नै मालिकको रिसको कारण मृत्युको भागीदार बन्न पुग्छ । बिचरा मृत्युको काखमा पुगेको बन्जोलाई यो कुराको के थाहा कि मानिसको मरण यति तुच्छ हुन्छ र मूल्यहीन हुन्छ भन्ने कुरा – उसलाई थाहा हुदो हो त गिर्दो मानवता र कर्तव्यबोधबाट च्युत मानिसको भीडमा पशु भएर पनि आफ्नो इमान्दारिता र जन्मजात पाएको नैतिक दायित्व बिर्सेउसले रुने गल्ती कहिल्यै गर्दैनथ्यो होला ।