Diyesh Ratna Shakya – Gulabi Shahar Ma Ek Sanjh

दियेश रत्न शाक्य – गुलावी सहरमा एक सांझ

लहरै एउटै गुलावी परिधानमा सजिएर
जयपुरका प्रत्येक घर
स्वागत ओछ्याइ रहन्छन्
र चियाउँदै अजमेरगेटबाट
थपिरहन्छन्
गुलावी मुस्कान
र गर्विलो राज्स्थानी अभिवादन

सम्मान तराजुमा तौलँदै
उ तिमीलाई समय बेच्न खोज्छ
यतिखेर यो समय
– तिमीसँग रिक्सा/अटोरिक्सामा सवार हुनसक्छ
– जौहरी बजारमा
मणिमाणिक्य/ जवाहरातसँग चम्किरहेको हुनसक्छ
– राजस्थानी मार्वल मूर्तिहरूमा
सुन्दर सजिएर बसेको हुनसक्छ
– घ्यूवालोंका रास्ता,खजानेवालोंका रास्ता,हलदिके रास्ता
नजाने कुन रास्ता/ बजारमा
तिम्रो थैलीसंग साटिन
आतुर भएर पर्खिरहेको हुनसक्छ

लाग्छ जयपुर
समय बेच्न पल्केको एउटा दलाल हो
जो हरेक साँझ यसको खुशियाली
कान्जी हाउसको मिठाईसंग साट्छ
रावतको कचोरीसंग साट्छ
देशी सराबखानामा उन्मादसंग साट्छ
र नचाउँछ आँखा अगाडि
एउटा चमकदार सपना
अम्बरफोर्टको शिसमहल

जो बेच्न सक्दैन समय
उ किमार्थ उभिन सक्दैन
यो गुलावी सहरको परिचयमा
बरु लम्पसार परेर आकाश ओढ्छ
ईर्स्याले हेर्दै
बाहनमा सवार समय दलालहरू

(अक्षरमार्गमा प्रकाशित)

ViBid Rose – Kinar Ko Chintan

किनारको चिन्तन

चहाना सामिप्यताको, छललाई होइन
बेचैनी मनलाई मात्र, पललाई छैन
आफ्नै गतिमा बगिजाने खोला
कल्कलाई सुनाउछे एउटा कुरा
“कुरी बस, उठी जाऊ तिमो निणर्य
तिमो आफ्नो कदम तिमो आफ्नो भाग्य“

म छु, यहीँ छु टुक्रुक्क किनारामा
सुन्दैछु कलकल डुबी चुर्लुम्म भावमा
माछा भ्याकुता एकअर्काका लोभी
पौडन्छन उर्फन्छन सुखी छैनन कोही
कहाँ हुदोरहेछ चैन ठुलो निधारमा
गोडाका डेक रहेछन सब मेरो विचारमा ।

Durga Lal Shrestha – Dhakamaka Baag [Bal Kabita]

भँगेराको चिर्चिर चिर्चिर
कागको का द्र का द्र,
त्यसमाथि झन् घुघुर्र घुघुर्र
परेवाको आहा !

सबै मिली यति मीठो
बन्यो यौटा राग,
सररर पुछियो है
पवनकै दाग !

लत्रिएझैं इन्द्रेणीको
एकटुक्रा भाग,
थरी-थरी फूल आहा !
ढकमक वाग !

२०५८ चैत १

Kali Prasad Rijal – Mai Hoon

पर्वतहरूमा सुमेरु हुँ म
नदीहरूमा
महाकाली, टनकपुर हुँ म
वृक्षहरूमा रक्तचन्दन हुँ म
विमानहरूमा लाउडा हुँ म ।

म सहस्र छु, अनेक छु
अनेक भएर पनि एक छु
कर्ता पनि, कारण पनि
कर्म पनि मै हुँ
पाप, पुण्य, धर्म पनि
अधर्म पनि मै हुँ
सबै अधिकार शक्ति
मैबाट निःसृत हुन्छन्
सबै मूल्य, मान्यता
मैबाट स्थापित हुन्छन्
म स्वयम्भू, मेरो कसैप्रति जवाफदेही छैन
कुनै विधान, संविधानले मलाई छु“दैन ।

सबै यज्ञ, अनुष्ठानहरूको अधिष्ठाता
युगको प्रणेता हुँ म
नेताहरूको पनि नेता
महानेता हुँ म
नेपथ्यमा बसेर म नै गराउ“छु
प्रपञ्च भा“तीभा“ती
तर, कमलजस्तै ओभानो छु
सदैव पानीभन्दा माथि ।

सबै ग्रन्थ, शास्त्रहरूको मै हु“ सार
म अज्ञेय, अद्वेत, अपरम्पार
मलाई बुझेपछि फेरि बुझ्नुपर्ने
केही रह“दैन
मलाई पाएपछि प्राप्त गर्नुपर्ने
जगमा केही छैन ।

सुरमुनि देवगण सबै
मेरै उपासना गर्छन्
मेरै भक्ति स्तुति गाएर
यो भवसागर तर्छन् ।

त्यसैले ए नरहरि, गगनहरू हो !
विवेक र तर्कको
जालोलाई फाल
मैमा समर्पित होऊ
मलाई अ“गाल
तिमीहरू पनि आऊ
मेरै शरणमा आऊ
र धनधान्यसहित
परमपद पाऊ ।

Krishna Upadhyaya – Pratham Purush

कृष्ण उपाध्याय – प्रथम पुरुष


स्निग्ध हिमवन्तका हिमस्तुप
भानुका भापिला प्रेमास्पर्श र प्रणय आकर्षणमा
पग्लेर
म काव्य गङ्गा
आस्थाका गंगोत्रीबाट निश्रित
अनन्त अविरल प्रेम प्रवाहित छु ।

मेरो प्रथम पुरुष !
सात फेरा लगाउँदै
तिम्रो काव्यगङ्गाको प्रेमार्पण ।
सुभगा, सर्वांगी, सुन्दरी
म बगिरहँदा
प्रेम तिमीमा पनि !

बग्नु न हो
बग्दा बग्दै
यमुना र म त्रिवेणीमा
प्रभातीय स्वरसुधाका प्रेमप्रणयमा
यतिराज 1 का गीतमा पनि बग्यौं
काव्य सागर लम्किरहँदा !

मेरो काव्य सागरमा
यमुना मात्र होइन
कोशीका कविता, कालीका काव्य
गण्डकीका गीत पनि समाहित छ
स्थिर गङ्गासागर भएर ।

मेरो अखण्ड काव्य गङ्गासागर
तिम्रो सान्निध्यताको तरेली र
काली, कोशी, गण्डकी र यमुनाका
काव्यप्रेम प्रवाहित नभए
मात्र मरुतल हुन्थ्यो ।
मरुतल !

त्यसैले त कोशीका कोकिल स्वर,
गण्डकीका गुञ्जन,
कालीका कलरव
मेरो प्रेम गङ्गासागरका उद्गम हुन् ।
प्रेम सागरका उद्गम हुन् ।
मेरा प्राण हुन्, मेरो प्रथमपुरुष ! तिमी जस्तै !
उद्गम बिना कल्पनामा पनि म हुन्न !
तिमी हिमवन्तमा हिमस्तुप ठिङ्ग उभिएर मात्र त
म अहिले गङ्गामा भएर प्रेम बग्दै छु ।

मेरा गन्तव्यमा तिम्रा गन्तव्य छन्
तिम्रा गन्तव्य म हुँदै हिड्दै छन् ।
हाम्रा गन्तव्यका प्रेम प्रणयमा
मानसपुत्र जन्मन्छ ।
मानस जन्मन्छ ।

मेरो गन्तव्यको यात्रामा
यमुनाको पनि यात्रा छ
कोशीको यात्रा बगेको छ
गण्डकी बगेको छ ।
यात्रामा उनीहरुका स्वप्न छन्
पूर्ण र अपूर्ण स्वप्न छन् ।

हिड्नु न हो
हिड्दा हिड्दा
उनीहरुले प्रेम देखे, हिंसा खेपे
आलिङ्गन देखे, आर्तनाद सुने
हिमवन्त झर्दै आउँदा
मेरो वर्तमान र इतिहास पनि बने

मेरो प्रेम !
तिमीलाई सात फेरा लगाउँदै
म प्रेम आलिङ्गनमा हुँदा
यी सबै मेरो प्रेममा समाहित भए
तिमीमा समाहित भए ।

तर एक्लै हुँदा
यमुना यमुना बगिन्
गण्डकी गण्डकी बगिन्
काली काली नै बगिन्
आफ्नो बग्नुको एकल इतिहास बोकेर ।
अहिले मसँगै बेरिएर
सबै तिमीमा समाहित छन्,
सबै एक्लै पनि देखिन्छन्,
अन्तमा तिमीमा एक छन् ।

त्यसैले
हामीले हेर्दा तिमी देख्छौ, तिमीले हेर्दा हामी देख्छौं !
तिमी हाँस्दा हामी हाँस्छौं, हामी हाँस्दा तिमी हाँस्छौ !

‘तिम्रा आँखा सुन्दर छन्, तिम्रो हाँसो मोहक छ ।’


तिम्रो हाँसो मोहक छ !2
मानसको पनि !

बिहानै उसको मन्द मधुमुस्कानमा
निद्राका नयन जस्तै आँखामा परेली ओछ्याएर
उ उड्छ अनन्त सगर खोज्दै ।
उड्नु न हो
उड्दा उड्दै
मादकताको मानस
अत्तरमयी अङ्गनाको अङ्गालोमा अड्किएर
अत्तरमा अङ्गना देख्छ
अङ्गनामा अत्तर देख्छ ।
सौन्दर्यमा सुगन्ध
सुगन्धमा सौन्दर्य ।

अनन्त यात्रामा
म गङ्गामा बगिरहँदा
मैले मानस देखिरहेँ
अङ्गना देखिरहेँ
मैले देख्दा तिमीले पनि देख्यौ ।

अङ्गनाको अङ्गालोमा बाँधिएर
उसको वक्ष्यस्थलमा अडेस लाग्दा
मानस आँखा चिम्लेर सौन्दर्य खोज्छ
आँखा चिम्लेर सौन्दर्य छाम्छ ।
सुगन्ध खोज्छ ।
अत्तरको वासना
अङ्नाको वासना ।
अङ्नाको अत्तरको वासना !

वासना अनुभूति न हो !

अङ्नाको अनुभूतिमा
मानसका अङ्ग अङ्ग अङ्गनाका हुन्छन् ।
नितम्बिताका नृत्य भावभङ्गीमा
कामासनका नृत्य भावभङ्गीमा
उ सम्पूर्णतामा मानस खोज्छे,
मानस भोग्छे ।
मानसका सहस्र तन्तुहरु भोग्छे ।

मादकताको मानस
अङ्गनाको अङ्गालोमा
कामाङ्गहरुमा काम उत्सर्ग खोज्दै
नितम्बिताको नितम्ब नियाल्छ
सर्वांङ्ग भोग गर्छ !
सर्वांङ्ग !

म देख्छु
त्यहाँ मानसको भोग छ,
अङ्गनाको भोग छ
नितम्बिताको भोग छ ।
सम्भोग कतै छैन ।

अङ्गनाको अधरमा
नृत्यङ्गना नितम्बिताको नृत्य चापहरुमा
मादकताको मानसको मनमा
मेरो प्रेम !
तिम्रो अनपेक्षित अनुपस्थिति अङ्कित नै भएनन् ।

तिमी कहाँ छौ ?


आलिङ्गनबाट मुक्त अङ्गना
मादकताबाट मुक्त मानस
उष्ण भावमा उद्वेलित छन्
आन्ध्रीय आद्रताको अनुभूतिमा अधिर छन् ।
अब अङ्ना अगम्या भै मानसका लागि
मानस अगम्य हो अङ्गनाका लागि ।
अङ्गना मानसमा
मानस अङ्गनामा
प्रेम ! तिमीलाई खोज्न छाडिसके ।

अब भौतारिंदा भौतारिंदै
मरुमय महानगरीय बाटाहरुमा
उष्णताले पखालिएका पाखाहरुमा
अङ्गनाको अनन्त अविरल एकल यात्रा छ !
मानसको एकल यात्रा छ !

यात्रा न हो
विश्राममा सिद्धिन्छ ।

बाटो बाँकी हुँदै
अङ्गनाको यात्रा
अट्टहासमय अट्टालिकामा विश्राम खोज्छ
यात्रा अटलको अङ्गालोमा अड्किन्छ ।
अङ्गना त्यही नै तिमीलाई खोज्छे ।

मानसको मन मधुशालाका क्रूर कक्षहरुमा
अङ्गना धाउँछ।
नितम्बिता धाउँछ।
आतुर आफ्नो मन बिसाउँदै
उ फेरि नृत्यशालाको नृत्यमञ्चमा
कुनै ऋतुमतीमा तन बिसाउँछ ।
मन र तन ऋतुमतीका वक्ष्यस्थलमा विश्राम लिन्छन् ।
उसले पनि तिमीलाई नै खोज्छ ।

कोशी, काली र गण्डकी
म गङ्गामा समाहित हुँदा,
अझ तिमी नै गङ्गा र गण्डकी बग्दा 3
तिमीले त झन् मानस र अङ्गनाका यात्रा हेरिरह्यौ
कान्तिपुरका कायामा
कान्तिपुरका छायामा ।
कान्तिपुरका अट्टहासमय अट्टालिकामा …..

अट्टालिका बाहिर
लासै लासका लाममा
वैभवमा बाँचेकाहरु
ऐश्वर्यका ऐस भोग्नेहरु
मौन मृत्युका मुर्दा मूर्ति बने ।

मुर्दा मुर्दा हुनुका कथा भन्दैनन्
मुर्दाका आफ्ना कथा हुँदैनन्
कथा कान्तिपुरका भए
कथा कान्तिपुरका सडकका भए
कथा मानसका यान्त्रिक यात्राका
कथा भए अङ्गना अप्राप्ती र आक्रोशका ।

कथामा
आक्रोशमय आग्नेयगिरिका अग्निवर्षामा
मानस अग्निगर्भमा भासिन्छ
मानस ऐश्वर्य ढाल्छ
वैभव ढाल्दछ
अनि उ आफैँ ढल्छ ।
घात आघात !

मानस प्रेम खोज्दै प्रेम ढल्छ ।
घात, आघात र प्रतिघातको मानस !


घात, आघात र प्रतिघातको मानस
अट्टालिका अगाडि अचेत अचल रहँदा
अङ्गना अत्तालिंदै अट्टालिका आइपुग्दा
मैले अङ्गना हेरिरहेँ ।

मृत्युमय मौनतामा
अङगना आफैँभित्रको
आँधीमय अन्धकार बाटाहरुमा
चेतन अवचेतनका अभिनव पाखाहरुमा
मानस आघात हुनुको पीडा पोख्दैछ ।

म हिमवन्तबाट तल बगिरहँदा
अङगना अतीतका अतल गर्तमा गाडिएर बसिरही
अतीतको मानसको सान्निध्यतामा
नढलेको मानसको सान्निध्यतामा !
त्यहाँ उ मानसका व्यायाम, प्राणायाम देख्छे
सुगठित शरीरका मांसपेशी देख्छे,
मांसपिण्ड देख्छे
आँखा चिम्लेर उ सबैको अनुभूत गर्छे !

आँखा खोलेर उ
मानसको लावण्य हेर्छे,
यौवन हेर्छे ।
मानस अब यौवन हो,
लावण्य हो,
मन हो
अपराजिता अङ्गना सबै अँगाल्छे ।
सम्पूर्णताको मानस भोग्दा भोग्दै
उ मानसको ऐश्वर्य भोग्छे,
वैभव भोग्छे
आफ्नो सौन्दर्यताको अञ्जुली थापेर
बैंसालु झोली थापेर ।

अहिले उसको अगाडि मानस लडिरहँदा
म देखिरहेछु
अङ्गनाको अचल शरीर
विस्मित विभ्रान्त विक्षिप्त मन
अशान्त आँसुको आकृतिमा
मानस भिजाइरह्यौ ।

भिज्दै जमिनमा लडिरहँदा
मानस आँखा खोलेर आकाश हेर्छ
अङ्गना देख्छ, अङ्गना हेर्छ ।
फेरि आकाश हेर्छ, अङ्गना देख्छ ।
अङ्गना हेर्छ, आकाश देख्छ ।

भ्रान्त विभ्रान्त परिसरका परिदृश्यमा
अब अङ्गना आकाश हो, आकाश अङ्गना हो ।
मानस ढलिरहँदा
उ आकाश छुन खोज्छ, अङ्गना छुन्छ
अङ्गना हेर्छ आकाश देख्छ ।
उसले उडेको आकाश,
उ जमिनमा खस्दाको आकाश
घाइते बनाउने आकाश !

भिज्नु न हो
भिज्दा भिज्दा
मानस उसको
विलग्न विभ्रान्त अतीतका
भ्रान्त भाव पखालिरहन्छ ।

अट्टालिका अगाडि लडिरहँदा
मानस सम्झिन्छ
आकाश यात्राका विप्लवीय बाटाहरुमा
आकाश छुने विप्लवीय बलमा
आकाश छुने विद्युतीय वेगमा
उ बाँसका तामा जस्तै आकाश ताक्छ
बढ्दा बढ्दै
बढेको बाँस तल नुहिये जस्तै
मानस नुहिन्छ,
मानस जमिन छुन्छ ।
चिसो जमिन ! शीतल जमिन !


शीतल जमिन माथि
शीतलताको सौम्य अनुभूतिमा
मानस मानसरोबर खोज्छ
मानस मकालु देख्छ,
माछापुछ«े देख्छ ।
मौन मकालु र मौन माछापुछ«ेका मौन शृङ्खला हेर्छ ।
मानस मौन शृङ्खलामा स्निग्ध मन खोज्छ ।

मन न हो
स्निग्धतामा स्निग्ध हुन्छ ।

स्निग्धतामा मानस मन–मस्तिष्क
बृहत् वृत्तचित्र हो
विगतका बिम्ब प्रतिबिम्ब ध्वनि प्रतिध्वनिका ।
अहिले मानस जमिनमा बसेर त्यही हेरिरहन्छ ।

अङ्गना आँखा अगाडि राखेर
बृहत् वृत्तचित्र हेरिरहँदा
मानस आफ्ना अनुभूति अनुवाद गरिरहन्छ ।
अङ्गना अत्रूmर भावमा सुनिरहन्छे ।

वृत्तचित्रमा

मानस मरुभूमि देख्छ,
मरुभूमिभित्र मरुद्यान देख्छ,
मरुद्यानभित्र मैदान देख्छ,
मैदानभित्र ऊँट देख्छ,
ऊँटका पुछारमा बालक बाँधिएको देख्छ,
अनि देख्छ
सहस्र ऊँटहरुका दौड,
आत्तिएका बालकहरुका चित्कार
खुशीले उछालिएका अतिथिहरुको भिड,
भिडमा अङ्गना,
अङ्गनासँगै उ !

अर्को परिदृश्यमा
मानस पहाड फोर्दै झर्ने झरना देख्छ ।
डाँडामा डाँफेले लालीगुराँस गाएको सुन्छ ।
मुनाल र मयूरका नाच देख्छ ।
पmराकिला फाँटहरु देख्छ ।
सरिताका सरगम सुन्छ ।
अशोकको आडमा अडिएका केतकी देख्छ ।
मालती, माधवी र मल्लिकाका 4 फक्रक्क फुलेका बैंसालु वन देख्छ ।
खेत र खरबारी देख्छ ।
खरको एक कोठे घरमा बस्ने
अर्धनग्न तन देख्छ ।
तीन सय तिर्न तीस वर्ष जोत्दा थाकेको मन देख्छ ।
विभेदका बिरुवा झाँगिएर कलिला हात बेरिएको देख्छ ।
आराध्यका आराधनामा पनि विभेदको बोट देख्छ ।

मेरो प्रेम !
विगत हेरेर
अनुभूति अनुदित भइरहँदा
मानस अङ्गनालाई हेर्छ ।
अनुभूति अनुदित भइरहँदा
मानस अविरल आँशु अनुभूत गरिरहन्छ ।
अविरल आँसु दिग्भ्रमित दृष्टि पखालिरहन्छ ।
मानस चिच्याउँछ
गगनभेदी गर्जन गुञ्जन्छ
आकाश गर्जन्छ ।

विगत हताहतहरुका कथा बोल्छ
हाम्रो विगत हिंसाको कथा बोल्छ ।
अङ्गना, विगत प्रेमका नाममा अप्रेम बोल्छे ।
मायाका कथा बोल्छे ।
अङ्गना, हाम्रो विगत मोह बोल्छे, लोभ बोल्छे ।
पागल प्रलाप, अहङ्कार बोल्छे ।
अङ्गना, हाम्रो अतीत असत्य बोल्छे ।


गगनभेदी, गर्जन गुञ्जदा
मानस आकाश हेर्छ
आकाश देख्छ, बिजुली देख्छ ।
फेरि आकाश हेर्छ, बिजुली नै देख्छ ।

भ्रान्त विभ्रान्त भाव बडारेर
मानस बिजुलीका विद्युतीय प्रकाशमा
आगत विगतका
विलग्न बिम्बहरुको संलग्न आकृति खोज्छ ।

विलग्नहरुको संलग्न आकृति खोजिरहँदा
मौन मानस र अङ्गना मन्द गतिमा
तरुण तरुणीका मन जस्तै एकोहोरो हिड्छन् !
बिस्तारै बिस्तारै !

सँग–सँगै हिडिरहँदा
अङ्गना र मानस
विलग्न विगत र आगतका बीचमा
विवर्ण वर्तमानमा रल्लिरहन्छन् ।

रल्लिरहँदा,
थकित थापाथली पुगेर अजङका जङ्ग दरवार अगाडि
बाग्मती बग्दै बटुक मुद्रामा मधेसतिर झर्दा,
मानस र अङ्गना
कदम्बको रुखमा लुगा राखेर
बाग्मतीमा नुहाइरहँदा,
मानस अतितकी अङ्गना सम्झन्छ ।
अहिलेकी अङ्गना हेर्छ
अतित र वर्तमानको लग्नता देख्छ
संलग्नता देख्छ ।
बाग्मतीमा अतितकी अङ्गना
वर्तमानकी विन्दु हुन्छे ।

अङ्गना अहिले मनको मानस हेर्छे
प्रेमाभिभूत हुन्छे,
प्रेम द्रवित हुन्छे
अब मानस
उसको पनि मन हो,
तन हो ।
मानसका पीडानुभूति अङ्गनाको पनि अनुभूति हो ।
त्यही अनुभूतिमा
अङ्गना आँशुमा गाजल पखाल्छे ।
मानस अङ्गनाका आँखाका काला धारा पुस्छ ।
दुवै शान्त भावमा हाँस्छन् ।
शान्त भावमा हाँस्छन् ।

मेरो प्रेम !
अङ्गालोमा बिस्तारै हिडिरहँदा
मानस अङ्गना
मानसरोवर खोज्छन्, माछापुच्छ«े देख्छन्
मानस मन माछापुच्छ«े चढ्छ ।
अङ्गना मन माछापुच्छ«े चढ्छ ।
मानस अङ्गना माछापुच्छ«े चढ्छन् ।

माछापुच्छ«ेमाथि बसेर
उनीहरु फेवाताल हेर्छन्,
तालमा माछापुच्छ«े देख्छन्
तालमा मानस मानस देख्छ ।
तालमा अङ्गना अङ्गना देख्छे ।
उनीहरुका मन
मधुवनभित्र मधुमास उडिरहँदा,
तालका तरङ्गमा तैरिएर बगेका यात्रीहरुका
सहयात्रा पढिरहन्छन् ।

मन न हो
जलयात्राका यात्रीहरुको मन देख्छ
प्रेम देख्छ, प्रेमालाप सुन्छ
प्रेम प्रणय देख्छ
रम्छ ।

मन न हो
माछापुच्छ«ेबाट उभिएर तल हेर्दा
रोदीघर देख्छ
रोदीघरको गीत सुन्छ
गण्डकीको तिरमा रोदीका गीत सुसेल्छ ।
रोदीमा गण्डकी बग्छ ।

धाननाचमा मेची बग्छ
माई बग्छ, तमोर बग्छ ।
स्याब्रु, सेलो, साकेला,
चण्डी, होरिया र झिझियामा पनि बग्छ ।
मानस र अङ्गना तिनीहरु सँगसँगै बग्छन् ।
तिनीहरु ममा मिसिन्छन् ।
मसँगै गङ्गा बग्छन् ।

मेरो प्रथमपुरुष !
मानस र अङ्गना
दाङमा दन्सिशरणको दरवार पुग्दा 5
जमुना पनि बग्छन्
जमुनाका तिरमा उभिएर ।

जमुनाका तिरमा उभिएर
मानस र अङ्गना
कनकचम्पा र चिनियागुलाबले ढाकेका वन देख्छन्
जमुनाका काखमा, जमुनाका तिरमा ।

जमुनाका तिरमा
बर पिपलका छाहारीमा
मानस र अङ्गना
सखिया नाच नाच्ने व्यग्र सुन्दरी देख्छन् ।
उनीहरुका सेता साडी देख्छन्
मालती र माधवीका माला झुण्डिएको चुल्ठो देख्छन्
पारिजातका माला देख्छन्
मालामाथि मुखमा मृदु हाँसो देख्छन् ।

व्यग्र सुन्दरीसँगै नाच्न व्यग्र छन्
मादल भिरेका मादलेहरु ।
मोहक मुद्रामा,
भदौको मन्द हावामा !

भदौको मन्द हावाले चुमिरहँदा,
सुन्दरीहरु दियो बोकेर गाउँछन् ।
दियो बोकेर नाच्छन् ।
मादलेहरुका मादलको तालमा
मन्द हावासँगै, मन्द गतिमा !

आनन्दको अनुपम अनुभूतिमा
अङ्गना र मानस
परित्यक्ता र परित्यज्यको मनोभावबाट भाग्दै
परित्यक्ता र परित्यज्यको मनोदशाबाट भाग्दै
शब्दमा कुद्छन्
स्वरमा कुद्छन्
धुनमा कुद्छन् ।

गीतका ध्वनि प्रतिध्वनिमा
नाचका बिम्ब प्रतिबिम्बमा
विलुप्त हुन्छन्
विलय हुन्छन् ।

बिस्तारै गीतको गतिमा
मानस अगाडि बढ्छ,
मानस मादलेको मादल माग्छ
मादल बजाउन थाल्छ
नाच्न थाल्छ
एक पछि अर्की यौवनासँग,
शान्त मुद्रामा ।

अङ्गना असहज उभिन्छे,
मानस नाचेको हेर्छे
यौवनाहरु नाचेको हेर्छे
मानस कै मनमा बसेर मानस नाचेको हेर्छे
अङ्गना अब यौवनाको भिडमा हुन्छे,
भिडमा अङ्गना मानससँगै नाच्छे,
मानस नाच्दा अङ्गना नाच्छे,
अङ्गना नाच्दा मानस नाच्छ ।

अब मानस मञ्च हो
अङ्गना त्यसैमा नाच्छे,
मानस मनमा नाच्छे ।

मेरो प्रेमपुरुष ! प्रथम पुरुष !
म देखिरहेछु
मानस अङ्गना प्रेमाभिभूत छन्
मानस अङ्गना एकाकार छन् ।
यौवनाहरुसँग मानस अङ्गना नाचिरह्यो ।
अङ्गना मानस नाचिरही ।

म देखिरहेछु
अतीतकी अङ्गना
अतीतको मानस
विवर्ण वर्तमान छिचोलेर
वर्तमानका मानस र अङ्गना
आनन्दका मानस भएको छ
आनन्दकी अङ्गना भएकी छे ।
आनन्दको अनुभूतिमा अङ्गना
आनन्दको अनुभूतिमा मानस
प्रेमानन्दको अनुभूतिमा परमानन्द देखिरहेछन् ।
परमानन्दमा सत्य
परमानन्दमा परंसत्य ।
मेरो प्रेमपुरुष ! प्रथम पुरुष !
त्यो परंसत्यलाई मेरो नमन 6 ।

वेम्बली, लण्डन
_______________________
1 रामानुजाचार्य
2 वल्लभाचार्य: ‘नयनं मधुरं, हसितं मधुरं’ (मधुराष्टकम)
3 हेर्नुहोस : गोपाल सहस्रनामस्तोत्रम्
4 हेर्नुहोस : Flowers in Ancient Literature’ http://www.flowersofindia.in/mythology.html
5 दाङका थारु राजाको दरवार, दरवार अहिले छैन, तर दन्सिशरणको दरवार भएको भनिने केही भग्नावशेष भएको सानो क्षेत्र अद्यावधि छ ।
6 ‘सत्यं परम् धीमहि’ (श्रीमद्भागवत १:१:१)

Bimal Nibha – Television

एक थान आयातित बाकस
जसभित्र बन्द छ
इलेक्ट्रोनिक सपनाहरुको
अन्तहीन सिलसिला
रिमोट कन्ट्रोलको बटम थिच्नोस्
तुरुन्तै हाजिर
सेक्सी एल्बमकी पपस्टार मेडोना
अथवा इजरायलको फाइटर विमानचालक
अथवा जापानी सुमोको बृहदाकार च्याम्पियन
अथवा अस्ट्रेलियाको अद्भूत कङ्गारु
अथवा रुसी सर्कसको विशिष्ट विदूषक
अथवा हाम्रै प्रधानमन्त्रीज्यू
छिमेकी भारतीय सिनेमाको गीत–सङ्गीतले
गुञ्जायमान हुन थाल्छ
मेरो कोठाको सङ्क्षिप्त आयतन
अब प्रस्तुत छ
च्यानल टूको राष्ट्रिय कार्यक्रममा
प्रजातान्त्रिक समाजवादको रङ्गीन सिरियल
प्रायोजक मल्टिनेसनल साहूकारहरु
शहरको तापक्रम छ
४९ डिग्री सेल्सियस
अन्तर्राष्ट्रिय न्युजरिलमा देखापर्छ
नियमित रुपमा
मिस्टर क्लिन्टनको क्लिनसेभ्ड अनुहार
जो भरखरै फर्केका छन्
अफ्रिकी देशहरुको भ्रमणबाट
ताजा लासहरु गणना गरेर
जिउँदाहरुलाई डलरको देशबाट सन्देश
गरीब देशका बासिन्दाहरु
कोकाकोला खाऊ
बर्मिङ्घम प्यालेस कस्तो देखिन्छ
युरोपियनहरु डिनरमा के–के खान्छन्
यो हो रेसिङ कारको नयाँ जर्मन मोडल
बोरिस येल्तसिनको स्वास्थ्यमा सुधार
कस्तो योजना छ वल्र्ड ब्याङ्कको गभर्नरको
क्रिश्चियन डेमोक्रेट पार्टीको चुनावी घोषणापत्र
आभिजात्य गोरा महिलाहरु किन कुकुर पाल्छन्
फुर्सदमा के गर्छन् भ्याटिकन सिटीका पोप जोन पल
सबै केही क्षणमा थाहा हुन्छ
पश्चिमा संचार व्यवस्थाले
हाम्रो ज्ञान वृद्धि गरेको छ
टेलिभिजनको दिशातर्फ स्थिर छ
आज सारा संसारको दृष्टि
मेरो देश पनि उतैतिर टोलाइरहेछ एकनासले
खुसी मनाउनोस् नेपाली दाजुभाइहरु
स्क्रिनमा मुस्कुराउँदै छे
१९९३ की विश्वसुन्दरी
कम्मर २२ र छाती ३६ इन्च
(२०५०)

Prabha Niraula – Samjhana

प्रभा निरौला – सम्झना

तिम्रा सम्झनाले जब पोल्ने गर्छन उनको छाती
एकान्तमा आफ्नै आँसु पिउने गर्छिन रातिराति
छोराछोरी सामु सधैँ देखावटी हाँसो हाँसे-पनि
घोप्टो परि घुँक्क-घुँक्क रुने गर्छिन रातिराति

जतिसुकै घाँस-दाउरा, मेलापातमा दिन बिते पनि
बाल्ने गर्छिन हर साँझमा, तिम्रो नामको दियोबाती
घरजम गर्ने, गाडि किन्ने, छोरालाई डाक्टर बनाउने
आजकल देख्न थालेकी छिन, सपनाहरु रहरमाथि

तिम्रा तस्विर, तिम्रा सामान, तिम्रा कपडा नियालेर
सुँक्कसुँक्क गरिर’न्छिन खै के सोच्छिन नानाभाँति
खेल्न थाल्छन जब मनमा, ऋणका ठूला भकुण्डाहरु
हत्पत पुस्छिन आँसु अनि, रहरलाई त्यै कुनामा थाँति

कहिलेकाहीँ त भगवानले नि गर्छन क्यारे पक्षपाती
गरीब-निमुखा सधैँ गरीब, धनि चढ्छन अझै माथि
वर्षौँ भो रे चाडबाडमा नहाँसेको त्यो तिम्रो परिवार
यसपाली थोरै हाँसो लिई, भेट्न भनी जाउ है साथी

Kabin Basnet – Prashna Haru

कबिन बस्नेत ‘सिउँडी’ – प्रश्नहरू

वसन्तहरू
टाउकोले टेकेर
भास्सिएछन् मुग्लानतिर ।
ज्ञानप्रदत्त ओठहरु
दोहोरीसाँझका नियोन-बत्ती पिइरहेछन्
डबल ब्ल्याकका चुस्कीसँगै।
उनीहरु अब गाउँ फर्किदैनन् ।
के दोहोरी पनि अब गाउँ फर्किदैन ?
काल पर्खेकाहरू
हिउँदको चिसो सिरेटो भर्दै
फोक्सो भरि-भरि
गइरहेछन् देवीदेउरालीहरूको मलामी ।
ढिकीजाँतोहरूमा जिवित छ
अहिल्याको आत्मा
रामहरू अझैं फर्केका छैनन् ।
गल्छेडो तिर्खा मेट्दैछ मिनेरल वाटरले ।
पँधेरो ?
ऊ त गाउँको खण्डहर बाँचिरहेछ ।

किन हाँस्दैन गुराँस ?
किन मौन छन् सुबी र जुरेलीहरू ?
कहाँ हराए खर्कका चौरीहरू ?
किन दिउँसै सुतिरहेछ मेरो गाउँ ?
कसरी अनिलो भयो आज
मेरो गाउँको माटो ?

Abir Khaling – Maane Kaaka

अबिर खालिङ्ग – माने काका

बारीको डीलमा उभिएको उत्तीसको रुखसंग
माने काकालाई बह पोखाउन
मन लागेको छ ।

डब्लु डब्लु डब्लु डट कम मानबहादुर कार्की लग अन गर्दा
किन नपाएको होला उसको पेज ?
एउटा चोली र गुन्युको मात्र सपना देखने
आफ्नी स्वास्नीको अरु केही सपनाहरु थिए कि ?
हातमा समयले थमाईदिएको ल्यापटप बोकेर
बुढो उत्तीसको रुख हेर्दै
माने काका डुली रहन्छ साइबर जंगलमा ।

कुवैतको सम्पन्न बलौटे माटोबाट
छोरोले फेसबुकमा लेखेछ
घरबारी उकास्ने कुराहरु / देखेका सुख सपनाहरु ।
बुहारी नाती जन्माएपछि
शहर पस्छु भन्दैछे
कुखुराहरू / बाख्राहरू कोही हुँदैन शहरमा
एक्लो हुनुको भयले सार्है त्रस्त छ ।

उत्तीसको बुढो रुख रोपिदिने
बराज्यूको सपनाहरू किन सुरक्षित छैन ?
डाटाको महा जंगलमा पनि
किन भोको छ हाम्रो प्यास?
माने काकाको चार कोरी उमेर ले सोधेको छ –
‘खोई कहाँ छन हाम्रा चेप्ज्यूका ओभानो गीतहरु?’

फेसबुकमा देखेको छ उसले
छोरोको अनुहारको किताब /
कति रंगहीन ।
अब को तीन बर्षमा छोरो आउँछ कि आऊंदैन घर
गुगल र याहू चुपचाप छन।

समयको ल्यापटप बोकेर
उत्तीसको फेदमा
उडिरहेछ माने काका
साइबर जंगल डुल्दै।

(Sent to Sanjaal Corps via Email)

Raju Syangtyan – Remittance

राजु स्याङ्तान – रेमिट्यान्स

आरुको बोटमा झुण्डिरहने
एउटा रक्ताम्य कमिजथियो
हिजो बेलुकी हरायो
कसैले थाहा पाएन
सहिदगेटमा
धुम्धुम्ती टोलाइरहने
एउटा बेनाम शहीद थियो
त्यो पनि हरायो
कसैले वास्तै गरेन
ब्रिफकेसले च्यापेको घाइते झण्डा
मैलो कट्टुसँगै झुण्डिएर
झोक्राइरहन्थ्यो हर साँझ
मन्त्रीज्यूको कौसीमा
त्यो पनि एकाएक हरायो
लागेन कर्फ्यू शहरमा
कालापानीको डिलमा
एकलास मुर्झाइरहने
एउटा जंगेपिलर थियो
त्यो पनि हरायो
गाएन कसैले राष्ट्रियगान
खेतका गराहरूमा
कमिलासँग लाप्पा खेल्दै
नुन पर्खिरहने
एक टुक्रा रोटी थियो
त्यो पनि हरायो
भेला भएन
चौतारीमा कोही पनि
डाँफेको प्वाँख हराउन सक्छ अब
चुलीमा हिउँ हराउन सक्छ अब
राहदानीसँगै
अलिकति देश च्यापेर
प्रत्येक दिन उड्ने विमानसँगै
एक दिन यो संसारबाटै
नेपाल हराउन सक्छ अब
महोदय !
अनि तपार्इं
कुन देशमा बसेर गन्नुहुन्छ
रेमिट्यान्स ?

Raju Syangtan – Ram Bahadur Marga

राजु स्याङ्तान – रामबहादुर मार्ग

जब टेक्छु यो लमतन्न राजमार्ग
टेकेजस्तो लाग्छ
आपाको कुप्रो आङ

४० वसन्तअघि लक्का जवान हुँदा
गिट्टीमा सपनाको अलकत्रा घोलेर
बनाएका थिए रे आपाले यो मार्ग

ऊ त्यो जङ्गलको बीचमा
थोत्रो डोजरको पाटपुर्जासँगै लडिरहेको
पहेंलो टोपी
सायद मेरै आपाको हुनुपर्छ

त्यो पुरानो ट्याक्टरको टायरनेर
आधा डढेको हात्तीछाप चप्पल पनि
मेरै आपाको हुनुपर्छ

ऊ त्यही फ्याँकिएको क्रसरले
चुँडिलग्यो होला
मलाई तातेताते गराउने
आपाको दाहिने हात

हुइँकिन थालेपछि पुलमाथि मोटर
कति हिँडे होलान् तरुनी आमासँगै
पुलमुनिको बाटो
दुई रुपैयाँ भाडा नभएर

हिजो साँझ पिएपछि एक डबका जोस
आपा निस्केछन् राजमार्गमा
कराएछन् जोडजोडले,
‘साला को हो महेन्द्र भनेको ?
यो महेन्द्र राजमार्ग होइन
पूर्व–पश्चिम राजमार्ग पनि होइन
मैले बनाएको हुँ, मैले ’

बिहान ब्युझँदा टोल छिमेक
राजमार्गछेउमा लडिरहेको थियो आपाको लाश
किचिमिची पारेको थियो
वर्षौं भोट हालेको बुढीऔंला पनि

न कुनै मुचुल्का
न कुनै साक्षी
बेवारिस लडिरहेको छ आज
आँगनमा आपाको लाश

म गइरहेछु
मेरो आपालाई भेट्न
यो अमलेखगञ्ज
यो निजगढ
यो महेन्द्र राजमार्ग
पूर्व–पश्चिम राजमार्ग

तर,
तर किन भन्न पाउँदिनँ
रामबहादुर मार्ग ?

Raju Syangtan – Madhesh

राजु स्याङ्तान – मधेश

प्रत्येक वर्ष मेरो बस्तीमा
तूफान बोकेर आउँछ बाढी
बगाएर लान्छ हाम्रा झुपडी र नागरिकता
तर कहिल्यै बगाउँदैन जमिन्दारको खेत

प्रत्येक हिउँदमा
बन्दुक बोकेर आउँछ शीतलहर
उडाएर लान्छ घुर ताप्दै गरेका वृद्ध बाबुजी
तर कहिल्यै लाँदैन हाम्रो दुःख

एकाध वर्ष बिराएर
चुनाव चिन्ह बोकेर आउँछ सरकार
बदलिन्छ
बुढी औंलाको चक्रको रंग
तर कहिल्यै बदलिँदैन जिन्दगी

सुनेका छौं
कतै लेखिँदैछ रे देशको भविष्य
तर
देशभित्र छैनौ रे हामी

छाडिएका छौं आज पनि
त्यही किनारामा
जहाँ युगौंदेखि फरुवा बोकेर
गरिरहेछौं सिमानाको रखवाल

आधारातमा
जंगेपिल्लर सार्न आउनेसँग लड्दा
कति वटा करङ भाँचिए हाम्रा
कति दाजुभाइले गुमाए आफ्नो ज्यान
त्यसको हिसाब छैन तिमीसँग
कति बेटीहरुका इज्जत लुटिए
कति माइहरुका स्तन काटिए
त्यसको पनि अभिलेख छैन तिमीसँग

तिम्रो नजरमा
मात्र दोस्रो दर्जाका नागरिक भयौं हामी
र डाँडापारि लुकेर
प्रत्येक वर्ष पठाइरह्यौ
बाढी
शीतहलर र
विभेद

सरकार !
सेना पठाऊ
बमगोला र बारुद पठाऊ
र पड्काऊ चारवर्षे अबोध बालकको छातीमा
किनकि उसले
भोलि सपना देख्ने त्रास छ
अनि जारी गर तिम्रो एक बण्डल संविधान

तर
तर याद गर
पहरेदारबिना हराउन सक्छ
सिमानाबाट जंगेपिलर

Raju Syangtan – Gumnam Tara Haru

राजु स्याङ्तान – गुमनाम ताराहरु

आज बिहानै फोन गरेर
आदिकवि जुठबहादुर दमैले भन्यो
कति सिउनु– आँशुको धागोले अर्काको मुलुक
अब सिउँछु– उध्रेको आफ्नै देशको नक्सा
अनि पूरा गर्छु
कहिल्यै नसकिएको अभावको महाआख्यान
साथी !
घर फर्कने टिकट पठाइदेउ न

गोलघरमा भेटिएको
महाकवि आइतेसिंह तामाङले भन्यो
च्याङ्बा !
सैलुङ र माभारको डाँडैडाँडा
रोप्नु थियो लुङ्दारका बिरुवाहरु
अनि लेख्नु थियो
स्वतन्त्रताको एउटा महाकाव्य
अब त मर्छु पो होला
यही झ्यालखानामा
सत्ते
गाइमारी खाको हैन
गाई मार्यो (मर्यो) खायो

तोक्माको चुच्चोले
तमोर नदीको किनारमा कविता लेखिहिड्ने
कविशिरोमणी बीरबहादुर लिम्बु
अचानक गएछ ऊँट चराउन
उसले भनेको थियो
लुङ्गा !
अरुणपारिको डाँडापाखामा
रोप्नुछ गुराँसका बिरुवाहरु
मुस्कुराएपछि फूलका पत्रहरु
त्यही पत्रमा लेखेर पूरा गर्नुछ
अधुरो राष्ट्रियगान

सप्तरङ्गी झन्डा बोकी आउनेलाई
पिठ्यूँमा बोकी नदी तारिदिने
स्वरसम्राट पदमबहादुर माझीको
त्यही झन्डा बोक्नेले काटिदिएछ जिब्रो
उसले भनेको थियो
एकदिन सगरमाथाको टुप्पोमा गई
सुनाउछु सबै सबैलाई
आजादीको नयाँ गीत

कर्नाली पारिको छाउपडि गोठबाट
बेपत्ता भएकी स्वरसाम्राज्ञी लक्ष्मी बुढा
अचानक मृत फेला परिन्
समुन्द्र किनारमा
उनले भनेकी थिइन्
यो हिउँदमा पठेङ्ग्रीले पाठो पाई भने
रिडियो नेपालमा गीत गाउन आउँछु

देशको नामै नभएको नागरिकता सहित
कालापानीमा मारियो
राष्ट्रकवि नथ्थुराम चमार
उसले अदालत बाहिर भनेको थियो
अब जीवन भन्दा गह्रौं एउटा कविता लेख्छु
अनि प्रमाणित गरी देखाउँछु
को हो यो देशको असली नागरिक

यसरी
बिलाइरहेछन् यो धर्तीका कैयौँ ताराहरु
को हो यो
किताबको पानामा सदाबहार बाँचिरहने मान्छे ?
अनि कस्को हो यो
इतिहासको मूलसडकमा
बाटो छेकी बसेको शालिक ?

Raju Syangtan – Sawari Chha

राजु स्याङ्तान – सवारी

वडा अध्यक्षको निर्दयी डोजरले
आँगनको चिउरी उखेलेपछि
गुहार माग्न सिंहदरबार खोज्दै हिँडेको
धनबहादुर चेपाङलाई
बबरमहलको खुला रोडमा
प्रहरीले धकेल्दै भन्यो–
‘सवारी छ’

६ वर्षीया छोरीको
बलात्कार र हत्यापछि
रक्ताम्य जामा र पुतली
सबुतका लागि झोलामा बोकेर
न्याय खोज्दै काठमाडौँ आइपुगेका
नेत्रबहादुर परियारलाई
कलंकीको आकाशे पुलैपुल
प्रहरीले लखेट्दै भन्यो–
‘सवारी छ’

पोहोर दाइजो नल्याएको निउमा
जिउँदै जलाएर मार्यो धनीरामकी बेटी
यसपालि विदेशबाट
बाकसमा आयो धनीरामकै बेटा
त्यही बाकस माथि टाउको ठोकेर
रोइरहेका धनीराम मुसहरलाई
विमानस्थलबाट लखेट्दै प्रहरीले भन्यो–
‘सवारी छ’

समुद्रपारीको अनाम सहरबाट
बुर्काभित्र गर्भ बोकेर
मानसिक सन्तुलन गुमाई
अरबी भाषा बोल्दै विमानस्थल ओर्लिएकी
मसिनीमाया लिम्बुको
चुल्ठोमा समाउँदै प्रहरीले भन्यो–
‘सवारी छ’

देशले ‘हाइब्रिड’ बीउ रोपेर गरिबी फलायो
गुन्जमान महर्जनले पसिना रोपेर धनियाँ फलायो
त्यही धनियाँ खर्पनभरी बोकेर
सहर झरिरहेका गुन्जमानलाई
बागमतीको किनारैकिनार लखेट्दै प्रहरीले भन्यो
‘सवारी छ’

तामाकोशीको तिरैतिर
जुटको बोरा फाटिन्जेल
ढाडको छाला खुईलिन्जेल
ढुंगाको भारी बोक्दाबोक्दै
क्षयरोगले निख्रिएको शरीर लिएर
एक झल्को श्रीपेच हेर्ने रहरले
नारायणहिटी पुगेका बिकमान थामीलाई
ठमेलतिर लखेट्दै प्रहरीले भन्यो
‘सवारी छ’

देशमा गणतन्त्र आयो भन्दै
पिपा बाजेले बनाएको दरबारमा
अब त बाजेको पनि नाम लेखियो ठानेर
टोटोलाको फूल निधारमा टाँसी
डाँडाको छ्योर्तेन तीन फन्को घुम्दै
खुसीले डम्फू बजाउँदै बजाउँदै
टुँडिखेल आइपुगेका सुर्जेमान तामाङलाई
घोक्रेठ्याक लगाउँदै प्रहरीले भन्यो
‘सवारी छ’

सहरमा रातदिन सवारी छ
सहरमा साँझबिहान सवारी छ
कहिले महामहिमको सवारी
कहिले सम्माननीयको सवारी
कहिले माननीयको सवारी
कहिले पुजनीयको सवारी
यताबाट उता सवारी
उताबाट यता सवारी

तर, देश
युगौंदेखि
जहाँको त्यहीँ छ

Baidyanath Upadhyaya – Amritasaya Putra

वैद्यनाथ उपाध्याय – अमृतस्य पुत्रा

हजारौं पीडा खपेर पनि
मान्छे बाँचेकै हुन्छ।
गल्ली, बाटा र दोबाटोहरूमा
बाँच्न को लागि के के सामल
बटुलिरहेकै हुन्छ।
कसैलाई सामुन्ने देख्दा
रूञ्चे हाँसो हाँसि रहेकै हुन्छ।
कसैले कस्तो छ भनेर
सोधि हालेछ भने
ठीकै छ भनेर फुस्स
हाँसिरहेकै हुन्छ।
त्यो पीडा र ठीकै हुनुबीच
कोसौं को फासला भए पनि
आशा अझ साँचिरहेकै हुन्छ।
कस्ता कस्ता चोटहरू खपेर पनि
मान्छे ले कहिले पो हार मानो र !
यन्त्रणामा छटपटिएर
बरू उ मर्न सक्छ
तर मान्छे पराजित कहिल्यै हुँदैन।
शायद,
त्यसैले वाङ्मयकारहरूले
भने होलान
अमृतस्य पुत्रा!

Diyesh Ratna Shakya – Dhungkharka Ko Suryodaya Sita

दियेश रत्न शाक्य – ढुङ्खर्कको सूर्योदयसित

ढुङ्खर्क
एउटा भू-स्वर्ग
यही उच्च धरातलबाट नजिकिँदै
सूर्योदय
म तिम्रो स्वागतमा उभिरहेछु

जसै रातो रंगमा तिमी उडायौ
मैले बुझें तिमी रक्त पुन्ज हौ
अध्याँरो रात बिरुद्ध
चारै प्रहर युद्धमा होमिंदै
बिजेता बनेको एउटा योद्धा
जो थकित वेगमा
मेरो भूगोलको सर्वोच्च सेताम्य चुचुरोमा
बिजय ध्वजा फहर्याउन
उक्लिरहेको छ

मैले हेर्दाहेर्दै
तिमीले रक्त इन्धन बाल्न
शुरु गरिसकेका छौ
एउटा न्यानो चुम्बन
एउटा न्यानो स्पर्श
मेरो भुगोलतर्फ फ्याँक्न

र साँझमा जब फेरि देखें
रातो रंगमै तिमीलाई
मैले बुझें
प्रतिस्थापनमा/परिवर्तनमा
नयाँ रक्तकणहरू तिमीमा उब्जिसकेछ
अब फेरि शुरु हुनेछ
अँध्यारो रातसंग युद्धको संखनाद
अब फेरि शुरु हुनेछ
नयाँ बिहानीको उद् घोष

(अक्षरमार्गमा प्रकाशित)

ViBid Rose – Sharir Ra Atmaa Bahek

शरिर र आत्माबाहेक

शास्त्रले भन्दछ
भनेर एकपटक पन्डित बाले भनेथे-
म म होइन
शरिर र आत्मा हुँ अरे

र आत्मा वृद्द जन्मन्छ
शरिर जन्मदाँ शिशू हुन्छ अरे ।

त्यस वखत लौरी बाटोको बाधा हुन्थे
पन्डित बाका कुरा कहाँ सुन्थेँ र ?

आज लौरी शहारा छ
म बुझ्छु सब, मेरा कुरा को टेर्दछ ?

तर खिज्याउन्न प्रकृती मलाई म वृद्ध छु
ठान्दैनन् पशूपङ्क्षी म शिशू अशक्त छु

विचरा तिनीहरू! म त कहिल्यै थिदैँथिइन-
थियो मेरो शरिर जो आज वृद्ध अशक्त छ
थियो मेरो आत्मा जो आज शिशू अशक्त छ ।

हिजो दुवै जवान हुदाँ
कति भ्रमित थिएँ म
कि शरिर र आत्माबाहेक पनि
कहीँ कतै

म छुँ ।

Kabin Basnet – Bigyapan

कबिन बस्नेत – विज्ञापन

प्रसव वेदनाले छट्पटाइरहेकी गर्भिणीझैं
पीडामिश्रित काला बादलहरू बोक्दै
चौतर्फी दिशाको प्रवाहमा
समय मेरो दैलोनेर लम्पसार छ,
अश्रुवर्षातको प्रतिक्षामा ।

तालचराहरूको बथान जस्तै
बसाँइ सर्ने होइनन्
जीवनका विरक्त भोगाइहरु
सचेत रहनुपर्छ, सतर्क बाँच्नुपर्छ
कतै यिनै अवशिष्ट संवेदनाहरू
विवशताको सस्तो विज्ञापन नभइदेऊन् ।

Dr. Suraj Niraula – Ventilator Chadhaidiye Hunthyo

डा. सूरज निरौला – भेन्टिलेटर चढाईदिए हुन्थ्यो

हर बिहानी, चियाको चुस्की नै
वेस्वाद हुनेगरि,
अनियमिता र भ्रष्टाचारको
व्याप्त समाचारले
घृणित भएको मेरो छवि,
अमृत जलले
एक पटक पखालिदिए हुन्थ्यो ।
टुक्रिएको मेरो मेरुदण्ड जोड्न
एक कुशल
अर्थोपेडिसियन ल्याईदिए हुन्थ्यो ।
मर्न चाहन्न अझै त,
उपचारको लागि मलाई
भेन्टिलेटर चढाईदिए हुन्थ्यो ।

साँस फेर्न नि गार्हो भैसक्यो,
बोलेका ध्वनिका तरङ्ग,
कान सम्म पुग्न छाडिसक्यो,
हिजोको मेरो प्रतिष्ठा
आज जमिन मुनि नै गाडिसके ।
बिरामीको विवशतामा
खेलवाड् नगरिदिए हुन्थ्यो ।
रोकिनै लागेको मेरो मुटुको
धड्कन फेरि उठाउन
एक कुशल
कार्डियोलोजिष्ट ल्याईदिए हुन्थ्यो ।
मर्न चाहन्न अझै त,
उपचारको लागि मलाई
भेन्टिलेटर चढाईदिए हुन्थ्यो ।
ईतिहासका मेरा स्वर्णीम धरोहरहरु
दुर्गतिले झन् झन तल धसि सक्यो ।
प्रगतिले उक्लिनु त कता
डिप्रेसनले नै थलापारि सक्यो ।
खरायो झै दौडनु पर्ने विकास
कछुवाको चालमा नहिडाईदिए हुन्थ्यो।
साइकोसिस् भईसकेको
मेरो मन मुर्झाउन,
एक कुशल,
साइक्याट्रिसियन ल्याईदिए हुन्थ्यो ।
मर्न चाहन्न अझै त,
उपचारको लागि मलाई
भेन्टिलेटर चढाईदिए हुन्थ्यो ।

हानहान् र तानातानको रणभूमीबाट
मलाई फुत्त बाहिर निकालिदिए हुन्थ्यो ।
चाहिदैन राजनिती, चाहिदैन सेक्योरीटी
कम से कम मलाई नेताको ईशारामा
न नचाइदिए हुन्थ्यो ।
निर्दोष माछाहरु सङ्लो पानीमा
दस्वतन्त्र पौडिन पाए पुग्थियो ।
निभ्नै लागेको दीप पनि
एक पटक जगाईदिए हुन्थ्यो ।
निस्वार्थ जनहित सेवा नै धर्म मान्ने
लोक परोपकारी मनको
एक कुशल,
नेतृत्व ल्याईदिए हुन्थ्यो ।
मर्न चाहन्न अझै त, उपचारको लागि
मलाई भेन्टिलेटर चढाईदिए हुन्थ्यो ।

२०७६/४/१२

Bipin Singhal – Kalejo Jaldai Chha

बिपिन सिंघल – कलेजो जल्दैछ

जन्म र मृत्यु बिचको दुरि नजिक हुदैछ ,
आफ्नो जिन्दगानी आफैलाइ घोच्दैछ ,
कलेजो जल्दैछ ,,
कलेजो जल्दैछ !

जिन्दगी मेरो काँचको चुरा –
न सुखको हातमा सज्न पायो
न दुखको साथमा रम्न पायो ,
स्वपनिल संसारको दु:स्वपन बनी हरायो ,
जिन्दगिको बाकी समय पसचतापमा बितायो !

बाचुन्जेल ,
जिन्दगी यो पैसाको मोहमा फुलेको
साथ मात्र कालो मनको
मन कालो , व्यवहार पनि कालो ,
धनले जमिजमाउ , पैसा मात्र पैसाले वाजवी धनशाली ,
जिवनसाथी ,परिवार,जहान सबै भुलेको !
याद छैन जातकर्म ,याद छैन कसैको साथ
याद छैन कसैको माया, याद छैन बुढी वनिता ,आमा ,,
म लठुवा ,याद छैन बाल्यकाल , जन्मेको साल ,,
न त हासो ,न त रोदन , न त याद
केही छैन जतनका साथ
म पापी मुटुमा धनको छुरा घोसेको
मन भित्र बिष पसेको
कसरी बाचुँ
यो बिषालु मन कसरि साचुँ !

सास अब एक मुठी खरानी
भइ सक्दैछ ,
सहन नसकेर मेरो कलेजो जलदैछ ,
एक मुठी खरानी भइ कलेजो जल्दैछ !

जिन्दगी मेरो सुनको थैलो –
न मृत्युले लायो न मृत्युले खायो
जिन्दगानी यो फिका बनी आयो
बिना कुनै दिप, निभेर हरायो
जिन्दगी मेरो निभेर हरायो !!